OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Sono Sverige AB är en rikstäckande leverantör av arbetsplatsinredning och förvaringslösningar för kontor, industri och skola, Ett kunskapshus med branschens bredaste sortiment och inriktning på projektförsäljning. Våra erfarna inredare, säljare och ergonomispecialister hjälper till från den inledande designfasen hela vägen till färdigt projekt.
Du kan förvänta dig hållbara produkter av marknadsledande kvalitet kombinerat med utmärkta råd från ett kompetent team med många års erfarenhet.
Dina arbetsuppgifter
Säljarens ansvar är att aktivt och affärsmässigt bearbeta marknaden i sitt distrikt för att hitta nya kunder och utveckla befintliga kundkonton.
Säljaren utgår från vårt kontor i Jönköping och erbjuds möjlighet till förmånsbil.
Säljaren arbetar aktivt mot överenskomna försäljningsmål och nyckeltal samt upprätthåller en övergripande säljstrategi för regionen.
Projektförsäljning bygger på att säljaren ansvarar för hela processen "från ax till limpa"; kundbearbetning, offert, uppföljning, affär, slutbesiktning.
Målsättningen är enkel, Sono Sverige AB skall förbättra sina kunders arbetsvardag.
Med fokus på vår affärsidé, kundens behov och möjligheter bygger säljaren långsiktiga affärsrelationer. Teamet du arbetar som en del av är din styrka och du medverkar till en kreativ och positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt mot kollegor.
• Planera och utveckla försäljning på befintliga och nya kunder
• Införsäljning av Sono´s breda produktsortiment
• Arkitektbearbetning
• Nykundsbearbetning
• Införsäljning av varor och tjänster enligt behovsanalys
• Kalkylering av lönsamhet i affärerna
• Bygga offerter och arbeta löpande med uppföljning
• Uppföljning efter leverans av order
• Allmänna administrativa uppgifter
• Aktivt medverka till förbättringar av företagets processer
Din profil
För att vara framgångsrik i rollen som säljare hos Sono Sverige AB så bör du ha:
• Minst 5 års erfarenhet av försäljning
• Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift i det svenska och engelska språket, koncernspråket är engelska
• Tidigare erfarenhet av försäljning till industriinredning är meriterande
• Erfarenhet av projektledning, upphandling, ramavtal och projektförsäljning
• Grundläggande ekonomisk förståelse
• Vana att arbeta i affärssystem, CRM mm
• Goda kunskaper inom försäljningsteknik
• Kunskaper inom förhandlingsteknik
• Strategiskt tänkande
• Körkort B
Personliga egenskaper
• Affärsorienterad med en utpräglad servicekänsla
• Drivande och initiativrik
• Hög social kompetens
• Stresstålig
• Relationsskapande
• Ordningsam
• Lagspelare
Känner du dig träffad av beskrivningen ovan? Sono Sverige AB samarbetar i denna rekrytering med rekryteringsföretaget Söder & Co. Välkommen att skicka din ansökan via Söder & Co´s hemsida www.soderco.se. Sista ansökningsdag är 2022-02-20. Ansökningar behandlas löpande. Tillträdesdatum enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan redan idag! För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jakob Sandwall på jakob.sandwall@soderco.se
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1999. Vi skapar karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder och kandidater. Vår målsättning är att hitta den optimala matchningen och därmed få organisationer och människor att utvecklas.