OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Studieadministrativa enheten är en del av högskolans förvaltningsavdelning.
Tillsammans med 15 kollegor ansvarar du för bl.a. studie- och forskningsadministration, utbytesstudier, studiedokumentation, antagning och examenshandläggning. Vi är en liten, central enhet som bistår hela högskolan och för oss är god service en hjärtesak. Jobbar du här blir du en del av ett glatt och proffsigt gäng som har högt i tak och stort ansvar, men också stor frihet att skapa formerna för det egna uppdraget.
Som utbildningsadministratör stöttar du sjuksköterskeprogrammet med programadministration exempelvis kursadministration i lärplattformen Canvas, resultatuppföljning, studentkontakt, schemaläggning osv. En viktig del av uppdraget är koordinering, samordning och beställning av praktikplatser för utbildningen. Bemanning av studentexpedition, digital ärendehantering, dokumentation och arkivering ingår också. Andra uppgifters som kan förekomma kan relatera till högskolans forskarutbildning och internationell verksamhet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och tidigare erfarenhet av administration, företrädesvis inom universitet/högskolesektorn. Du är en noggrann, lösningsorienterad och serviceinriktad person med god förmåga att organisera och samarbeta över gränserna. Hög digital kompetens samt erfarenhet av Office 365-produktpaketet och speciellt Excel, Word och OneNote är ett krav. Arbetet innehåller omfattande kontakter med studenter och lärare. Så förutom att du har mycket hög servicekänsla och flexibilitet skall du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.
Tidigare erfarenhet av VFU-koordinering, KliPP, webbpubliceringsverktyget WordPress eller lärplattformen Canvas är det en merit. Även kunskap om forskningsadministration och internationella studier är en fördel.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och egenskaper. Högskolan har en snabb digitaliseringstakt vilket förutsätter att du har ett positiv förhållningssätt till förändringar i arbetsuppgifter och ansvarsområden, att du ser det som möjligheter att lära dig mer och nytt. Vi ser fram emot din ansökan!
Villkor
Tjänsten är en visstidsanställning under en föräldraledighet på 1 år med möjlighet till förlängning. Vi önskar att du börjar din anställning 1 juni 2022.
Välkommen med din ansökan senast den 20 april.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system.
Sophiahemmet Högskola bedriver utbildning på grund, avancerad och forskarnivå samt patientnära forskning för att möta samhällets framtida behov av kunskap till nytta för patienter och deras närstående, och för hälso-och sjukvårdens professioner, vårdgivare och policyföreträdare.
Sophiahemmet Högskola är en enskild utbildningsanordnare och en del av Sophiahemmet ideell förening, där utbildning, forskning och hälso-och sjukvård bedrivs i nära samverkan. Vår viktigaste tillgång är våra drygt 120 medarbetare och 1500 studenter, som med nyfikenhet och engagemang gör Sophiahemmet Högskola till en dynamisk och spännande arbetsplats.
Läs mer på www.shh.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Liselotte Egeland Förvaltningschef
08-406 28 18
Anna-Karin Falk HR chef
08-406 20 96
Maria Kumlin Haeggström, Laboratoriechef
08-406 29 30
Ann Lunden Fernström Studieadministrativ chef
08-406 28 27
Susanne Georgsson, Prefekt
08-406 28 92
Anna-Karin Falk, HR chef
08-406-20 96
Anders Rüter, Prefekt
08-406 28 56, alt 0727-362770
Anna-Karin Falk, HR chef
08-406 2096