Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet söker drivna kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet (myndigheten) svarar för att den regionala kollektivtrafiken i, samt till och från Sörmland, utförs på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt så att den bidrar till regional utveckling, god miljö och tillgodoser invånarnas behov av kollektivtrafik. Myndighetens övergripande mål är att skapa en attraktiv kollektivtrafik för hållbar tillväxt och utveckling.

Myndigheten har idag verksamhet i Nyköping och Eskilstuna.

Myndighetens uppdrag och organisation har växt sedan etableringen 2012 och har fortsatt växa till följd av att medlemmarna under 2014 gav myndigheten ansvar för delar av den särskilda kollektivtrafiken samt uppdrag att etablera en kundtjänst- och beställningsfunktion även för den särskilda kollektivtrafiken (sjukresor och färdtjänst). Dessa verksamheter har samordnats från den 1 februari 2016.

Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet - Den moderna myndigheten som ?är hållbar, professionell och lyhörd.


Arbetsuppgifter

Vill du ha ett socialt arbete i en miljö som utvecklas? Vi söker nu flera timanställda kundservicemedarbetare till vårt Servicecenter i Eskilstuna.

Som kundservicemedarbetare har du ansvar för hantering av kundärenden och personlig kunskapsinhämtning från kunskapsdatabas och omvärld. Du ansvarar även för att förmedla behov av uppdatering gällande kunskapsdatabasen, samt är ansvarig för att bidra med förslag till kontinuerliga förbättringar inom Servicecenter. Andra ansvarsområden är att förmedla tillgänglighet och frånvaro inför bemanningsplanering.

Du tillhandahåller våra kunder service genom att hantera bokningar, beställningar och ge information och support gällande trafikupplysning. Du bemöter kundsynpunkter rörande kollektivtrafik samt administrerar kundärenden, reklamationer och i ärendehanteringssystemen.

Det kan också bli aktuellt att svara på trafikledningen vilket innebär att du har direktkontakt med förarna och hjälper till med problemlösning och planering av resor.

Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet växer, och du har nu möjlighet att bidra med din kunskap och utvecklas med oss!


Formell kompetens

Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och serviceerfarenhet från arbetslivet, gärna inom upplysning och informationsbranschen. Har du erfarenhet av beställning av färdtjänstresor anses det starkt meriterande. Eftersom du bemöter kunder via telefon och mail du kunna svenska obehindrat i tal och skrift. Det är också en fördel om du har goda kunskaper i engelska och andra språkkunskaper ses som mycket positivt.

Vi använder datorer i vårt arbete, så vi förutsätter att du har goda It-kunskaper.

Personliga egenskaper

Du är serviceinriktad och har ett gott bemötande. Din kommunikativa förmåga är god i tal och skrift och du är tydlig och självsäker i din roll. Du bör ha god lokal kännedom om Sörmland för att kunna ge god service till våra kunder.

Du samarbetar nära dina kollegor, men det är även viktigt att du är självständig och har vana att ta egna beslut i arbetet. Vi tror att det är viktigt för dig att arbeta efter utsatta ramar och regler, att du är noggrann och lösningsfokuserad i ditt arbete samt har vana att arbeta i system. För att trivas hos oss behöver du ha god förståelse för människor och gilla att ha en social roll. Du bör kunna ta egna initiativ och ha en positiv inställning i arbetet.


Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Timanställning
Dag, kväll, helg
Eskilstuna

Tillträdesdag

Efter överenskommelse

Information

Detta är en rekrytering via Lernia. Känner du igen dig i beskrivningen ovan? Sök då tjänsten snarast då urval och intervjuer sker löpande. För mer information, kontakta ansvarig rekryterare på linus.linder@lernia.se

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carl-Fredrik Carlsson
072-254 15 47
Ulf Pettersson
0722-54 15 14
Carl-Fredrik Carlsson
0722-54 15 47
Ali Rezaei

Carl-Fredrik Carlsson

Hanna Karlsson

Hanna Karlsson
072-2541545
Linus Linder

Ulf Pettersson

Lotta Myllyvainio

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Eskilstuna
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 2 november 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Eskilstuna
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Eskilstuna, 63343

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024