OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Hjälpmedelsverksamheten är ett verksamhetsområde (VO) inom förvaltning Psykiatri, habilitering och hjälpmedel och ansvarar för samtliga hjälpmedelsområden som finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter.
VO hjälpmedel förvaltar och utvecklar bland annat de sortiment som finns inom order- och logistikområdet. Vi söker nu en sortiments- och avtalsledare till vår verksamhet. Hos oss blir du en del av ett team med totalt åtta sortiment- och avtalsledare. Dina närmaste kollegor har alla en hälso- och sjukvårdsutbildning i grunden och tillhör olika yrkeskategorier såsom sjuksköterska, arbetsterapeut, logoped, dietist och audionom, vilket skapar en dynamisk grupp. I nära anslutning finns kollegor med olika uttalade ansvarsområden som projektledning, hjälpmedelsanvisningar, ekonomisk uppföljning, digitaliseringsfrågor och processutveckling.
ARBETSUPPGIFTER
Ser du en spännande möjlighet i att arbeta med utvecklingsfrågor kopplat till det förskrivningsbara sortimentet som tillhandahålls Region Skånes patienter? Vill du arbeta med sortimentsutveckling och upphandling och därmed bidra till att säkra att Region Skånes patienter får rätt produkter? Då kan just du vara den vi söker!
Som sortiment- och avtalsledare har du ett strategiskt och operativt helhetsansvar för ditt sortiment. Du är länken mellan Hjälpmedelsverksamheten, vården och leverantörsmarknaden. Det betyder att du ansvarar för att leda upphandlingsarbetet, implementera avtalet och den kontinuerliga avtalsuppföljningen i nära samarbete med en inköpare på koncernstab inköp- och ekonomistyrning. Vidare ansvarar du för det löpande sortimentsarbetet vilket inkluderar att vidareutveckla sortimentet, samverka med förskrivare, ta fram underlag till den ekonomiska uppföljningen, bedriva omvärldsbevakning, säkerställa god registervård samt hantera leverantörskontakter. Arbetet sker i nära samverkan med interna och externa aktörer.
Du arbetar processbaserat och då vi arbetar kontinuerligt med förbättringsarbete och effektivisering av processer så kan det bli en del av ditt ansvarsområde utifrån intresse och utveckling.
Observera att denna annons finns publicerad under flera olika yrkeskategorier som är kopplade till en huvudannons. Du kan därför komma att slussas vidare när du söker jobbet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med några års erfarenhet som legitimerad sjuksköterska eller fysioterapeut med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Alternativt har du ett annat legitimationsyrke inom vården som arbetsgivaren finner relevant för tjänsten. Du har även språkkunskaper i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala.
Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Excel, behärskar Microsoft Office-paketet väl samt har lätt för att sätta dig in i nya datorprogram. Det är därtill meriterande om du har arbetat i förskrivningssystemet Sesam och har erfarenhet av förskrivning av hjälpmedel. Har du utöver detta deltagit i upphandlingsarbete i expert/referensgrupper och/eller har erfarenhet från leverantörsmarknaden är det en fördel. Då resor i tjänsten förekommer ser vi det även som önskvärt med giltigt B-körkort.
Vi värdesätter att du trivs och har roligt på jobbet, därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För framgång i arbetet är du analytisk, målmedveten och tycker om att driva förändringar ur ett helhetsperspektiv. Du är lösningsorienterad och öppen för nya arbetssätt samt har förmåga att förstå och sätta dig in i komplexa frågor. Vidare är du ansvarsfull, strukturerad och drivande i ditt arbete. Du är trygg med att arbeta självständigt i det dagliga arbetet, men det är också av vikt att du kan leda och arbeta i team. Då arbetet sker i nära samverkan med interna och externa aktörer värdesätter vi att du är pedagogisk och kommunikativ i såväl tal som skrift samt att du har lätt för att skapa och underhålla goda relationer.
Vi tillämpar löpande urval i rekryteringen och välkomnar därför din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Förvaltning Psykiatri och habilitering är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar. Verksamheten omfattar den offentligt drivna psykiatrin samt habiliteringen i hela Skåne med cirka 4 000 medarbetare. I uppdraget ingår bland annat vård, habilitering, rehabilitering, hälsoarbete och forskning. Inom psykiatrin finns fem akutmottagningar, barn- och ungdomspsykiatri, rättspsykiatri och vuxenpsykiatri. Inom habiliteringen finns barn- och ungdomshabilitering, vuxenhabilitering och syn-, hörsel- och dövverksamhet. Välkommen!
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.