OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I vår relation med kunderna bidrar vi med mer än gott kaffe – vi skapar en upplevelse och bidrar med energi på jobbet! Vill du som ansvarig för sortiment och utbildning vara med och sprida vårt löfte – en perfekt kopp varje gång, oavsett var i landet du befinner dig?
Din roll
Som en del i Café Bars fortsatta satsning i Sverige söker vi nu en driven kollega som skall ansvara för vårt sortiment samt utbildning kring detta med fokus på kaffe. Vi älskar kaffe och vill utöka kunskapen kring kaffe där vi inspirerar andra. Du kommer att vara en viktig del av vårt nya team som ansvar för bolagets Tjänster Produkter och Koncept.
Gruppens primära uppgift är att säkerställa att Café Bar alltid har en attraktiv portfölj att erbjuda marknaden inom dessa tre områden. Vi vårdar och utvecklar befintliga tjänster, produkter och koncept men fokuserar också tydligt på att identifiera och lansera nya intressanta erbjudanden på marknaden.
Som sortimentsansvarig på Café Bar har du en central roll i organisationen och kommer ha tätt samarbete med flera avdelningar inklusive kollegor i det egna teamet, ledning, sälj, teknik och drift.
I arbetet ingår att leda och driva utvecklingen av vårt sortiment från utvalda leverantörer framåt i stort vilket förutsätter ett kommersiellt sinne samt intresse för marknad och trender. Vi på Café Bar vill ständigt upprätthålla en hög intern kompetensnivå varpå du kommer att ansvara för att driva den interna utbildningen med fokus på kaffe, men även inom övrigt sortiment.
Du ansvarar även för dokumentation, deltar i kommersiella diskussioner, medverkar vid mässor. I rollen ingår att hanterar den dagliga kontakten med utvalda leverantörer, samt är delaktig i planering, genomförande och lansering av nya tjänster, produkter och koncept. Vi ser att du i din roll är kommunikativ, empatisk och lösningsorienterad och har ett utifrån-och-in perspektiv.
För att passa i rollen som sortimentsansvarig har du ett högt driv med vana att ta ansvar. Du är lyhördhet, har en kreativ ådra och trivs i affärsmässiga relationer. Självklart finns dina kollegor och närmaste chef för stöd och nära dialog. Du rapporterar till chef för team TPK och du utgår från Café Bars kontor i Johanneshov.
Sammanfattningsvis är de huvudsakliga uppgifterna att:
• Identifiera, möta och konkretisera marknad och kunders krav
• Leda och driva utvecklingen av produktsortiment från utvalda leverantörer
• Hålla i kommersiella dialoger med både leverantörer och Café Bars organisation
• Driva den interna utbildningsplanen kopplat till sortiment med fokus på kaffe
• Hålla provningar och utbildningstillfällen både internt och externt
• Inspirera kollegor, kunder och övriga parter
• Representera Café Bar på mässor, event och kundmöten
• Ansvara för lansering av nya produkter, tjänster och koncept – från ax till limpa
• Leda och skapa förutsättningar för tydlighet och information kring sina ansvarsområden, både internt och externt
Vem är du?
Du har ett genuint intresse för, samt kunskap inom, kaffe samt den kommersiella sidan av produkter och tjänster. Du sitter förmodligen idag på ett bolag som ansvarig för produkt- eller tjänsteportfölj, alternativt jobbar med försäljning, eftermarknad, eller brand manager inom livsmedel eller konsumentprodukter. Du kan även ha bakgrund från kaffebranschen och jobbat hos exempelvis något av de större rosterierna, eller som barista med vana vid att utbilda andra. I tillägg till det vill vi att:
• Du har en analytisk kompetens och kan förutse framtida behov, interna och externa
• Drivs av att skapa resultat och har en inre drivkraft som hjälper dig att övervinna utmaningar
• Har förmågan att arbeta strukturerat och förstår vikten av att vara uthållig
• Är initiativtagande, flexibel, kommunikativ och relationsskapande
• Är självgående och din attityd präglas av att se möjligheter och att alltid söka en lösning och väg framåt för att lyckas
• Helst har relevant eftergymnasial utbildning – sälj/marknad och/eller med ekonomisk inriktning, alternativt IHM eller motsvarande
• Vi ser gärna att du har minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet
•
•
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Lön: Individuell lönesättning
Placering: Café Bars kontor i Johanneshov, resor i tjänsten förekommer
Omfattning: Heltid
Vilka är vi?
Vi är ett team som genomsyras av engagemang och passion för våra kunder produkter och tjänster. Vi ser en stolthet i att dela med oss av vår breda kompetens och ger med glädje service till marknaden. På Café Bar har vi tre värdeord – Glädje, Kompetens och Lönsamhet - som alltid finns med i alla beslut, stora som små. För att nå våra mål och uppfylla vår vision så är våra värderingar grunden och det som driver oss framåt. Genom dessa vill vi att du är med och bygger vår kultur samt levandegör det i mötet med kollegor och kunder varje dag.
Café Bars utbud består av ett stort urval av moderna kaffemaskiner och tillhörande högkvalitativa ingredienser, samt vatten- och varuautomater och smarta kylar vilket gör att det finns lösningar för både det lilla och det större företaget.
Om bolaget
Café Bar är på en spännande resa - kundlöftet och passionen har sedan start varit att alltid till alla servera den perfekta koppen kaffe, oavsett var du befinner dig i Sverige. År 2017, i samband med företagets 30-årsjubileum, återtogs ursprungsnamnet Café Bar.
Företaget är svenskt och omsätter ca 400 miljoner, är rikstäckande och består av 190 anställda på 25 orter, allt med syfte att komma nära kunden. Café Bar bygger upp och driver obemannade caféer som levererar kaffe, te, vatten, nötter, torkad frukt och andra produkter som ger energi och glädje åt medarbetarna under en arbetsdag. Samtliga produkter och vår service är av högsta klass och vi har alltid egen personal med hög kompetens som utför samtliga delar av leveransen till kundens café.
För mer info - www.cafebar.se
Genom Simonssongruppen har Café bar en stark och långsiktig ägare med ett stort nätverk av företag och personer verksamma inom olika branscher.
För mer info - www.simonssongruppen.se