Sortimentsassistent till servicekontoret i Tibro

Arbetsbeskrivning

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats.




Bli en viktig pusselbit i Mio-laget och väx tillsammans med oss! På servicekontoret i möbelstaden Tibro arbetar 250 engagerade medarbetare med inställningen att inget är omöjligt.

Här finns även vårt stora centrallager fullproppat med möbler och inredning på väg ut till alla kunder. Kom och jobba i en miljö som andas engagemang, utveckling och framåtanda.

Om tjänsten

Vi söker nu en sortimentsassistent till vår sortimentsavdelning  Rollen innebär i huvudsak att arbeta nära Produktchefen för produktområdet.  I arbetsuppgifterna ingår administration och projektledning vid produktframtagningsprocessen, katalog- & mässprojekt, administrera artiklar i våra affärsdatasystem, korrekturläsning av katalog och övrig marknadsföring, butiksmaterial med mera.

Du kommer även att ha leverantörs- & butikskontakt samt planera, genomföra och följa upp produktrådsmöten tillsammans med Produktchefen.

Om dig

Vi söker dig som har ett utpräglat affärsmässigt och kommersiellt tänk och som drivs av personlig utveckling. Du trivs med att ha flera projekt igång samtidigt, är van vid att jobba mot deadlines samt är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Du har goda kunskaper i Excel och kan uttrycka dig på engelska och svenska, både i tal och skrift. Som person har du lätt för att ta egna initiativ, är ambitiös, ansvarfull, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra.

Låter detta som en spännande utmaning? Sök tjänsten redan idag då urval och intervjuer sker löpande.

 





Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Ägandet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mio
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2022
  • Ansök senast: 2 januari 2023

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024