OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tänk dig.
Att du skulle utveckla felsökning och service för att kunna göra framtidens fordon ännu bättre.
Hur skulle du vilja göra då?
"Product Quality & Technical Information" ansvarar för att utveckla och underhålla produktuppföljningsprocessen.Vi utvecklar allt våra verkstäder behöver för att felsöka, reparera och ta hand om Scaniafordon.Våra två stora leveranser är programmet MULTI och diagnosverktyget SDP3, som genom våra återförsäljarverkstäder ger kunden snabb service och reparation.Våra kunder är våra 1500 serviceverkstäder, 15000 mekaniker och 3000 reservdelsansvariga.
När du tar steget in i Scania, öppnar du dörrarna till en värld av möjligheter.Du välkomnas in i ett företag där du som medarbetare ses som den viktigaste resursen och den avgörande framgångsfaktorn.
För att tillmötesgå kundernas krav, uppfylla Scanias framtida volymmål och förstärka Scanias eftermarknad, behöver vi nu utöka vår styrka med ett antal personer.
Sektionen ansvarar bl.a. för att definiera Scanias reservdelar och framställa reservdelsinformation till lastbilar, bussar och industri- & marinmotorer.
Att rätt reservdelar och information om dessa finns tillgänglig för vår eftermarknad är viktiga pusselbitar för att minimera tiden för stillestånd och på så sätt bidra till att få nöjda Scaniakunder.
Gruppen består idag av 15 medarbetare varav 11 är sortimentsberedare.Vi står nu inför att ersätta tre sortimentsberedare som går vidare inom företaget.
Arbetsuppgifter
Som ansvarig beredare för en del av reservdelssortimentet kommer du att arbeta med att bestämma vilka artiklar eller komponenter som ska vara tillgängliga som reservdelar.
Dina arbetsuppgifter innebär dels att du medverkar tidigt i produktutvecklingsprojekten och påverkar hur reservdelssortimentet ska utvecklas, dels ska du hålla sortimentet uppdaterat vartefter produkten förbättras samt även avveckla olönsamma artiklar.
Genom dagliga kontakter med produktutveckling, metodverkstaden och marknadssidan kommer du snabbt att skapa ett brett kontaktnät inom företaget.
Jobbet innebär att du:
- får inblick i eftermarknads funktion samt vilka krav och önskemål som ställs från kunden.
- medverkar i utvecklingsprojekt.
- skapar ett brett kontaktnät med utvecklingsavdelningar, reservdelslogistik, inköp och marknad.
- är med och påverkar våra arbetsprocesser inom avdelningen genom ständigt förbättringsarbete.
- är intern representant för kunder och återförsäljare.
- ansvarar för att underhålla sortimentet t.ex. genom att föreslå avveckling av olönsamma artiklar.
Din profil
Du är ingenjör eller har motsvarande kunskaper.Du bör kunna hantera frågeställningar av teknisk, marknadsmässig och ekonomisk natur.Samtidigt som tjänsten är självständig krävs att du har förmågan att kommunicera och samarbeta inom gruppen.Du kan formulera dig obehindrat i både tal och skrift, såväl i svenska som i engelska.
För facklig information från Unionen, Akademikerföreningen, Ledarna eller Metall, gå in på www.scaniafacken.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Randstad .