Sortimentskoordinator

Arbetsbeskrivning

Vi på Menigo tror att den goda måltiden har kraften att bygga broar mellan människor och skapa hälsa och tillväxt i samhället. För att göra det möjligt behöver vi medarbetare som arbetar tillsammans, har en bredd i erfarenheter, kunskap och bakgrund och delar vår passion för mat. Nu bygger vi för framtiden - och du kan bli en del av den!
Din roll
Som Sortimentskoordinator på Menigo jobbar du för att matcha vår produktofferering till kund efter de behov som denna har. Vi jobbar tätt ihop med våra försäljningsområden för det bästa kundresultatet.
Vi vill att du är van att arbeta mot satta deadlines, är noggrann, metodisk, strukturerad och tycker om att arbeta med detaljer men parallellt även kan se helheten och förstå när du måste anpassa dina lösningar. Du är flexibel, klarar av att jobba såväl enskilt som i grupp, samt trivs i en administrativ roll och vågar fatta egna beslut. Då är det här jobbet för dig!
Avdelningen består av 12 personer som jobbar med olika delar av sortimentet. Till just den här tjänsten letar vi efter någon som framförallt vill specialisera sig i Nonfood-gruppen med alla typer av förbrukningsartiklar, men som även är flexibel att stötta inom övriga produktområden vid behov. Som Sortimentskoordinator är du en viktig del av hela Merchandising då man jobbar tvärfunktionellt med flera avdelningar.
Vad gör du:
Hittar de mest konkurrenskraftiga produkterna utifrån ställda krav från kund.
Har huvudansvar för en kategori under arbetet med stora kundförfrågningar.
Tar ansvar för helheten på upphandlingar av mindre karaktär.
Utvecklar sortimentet för befintliga kunder.
Gör pris- och konkurrensanalyser på inlämnade anbud.
Samlar in och förhandlar anbudsstöd med leverantörer under arbetet med stora upphandlingar.
Är delaktig i framtagning av Menigos nya EMV.

Vem är du:
Vi söker dig som är noggrann och gillar att jobba administrativt.
Du arbetar självständigt och strukturerat och hanterar att periodvis klara ett högt arbetstempo.
Du kan planera din tid och är van att arbeta mot deadlines.
Du är lösningsorienterad och har en förmåga att självständigt prioritera, strukturera och driva dina arbetsuppgifter med gott resultat.
För att få bästa resultat är du utåtriktad, lyhörd och gillar kommunikation med andra människor.

Du har:
Gymnasial utbildning.
Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt förståelse av engelska.
Goda kunskaper inom Office-paketet, framförallt i Excel.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete mot offentlig upphandling, eller kunskap om förbrukningsartiklar och livsmedel och dessas egenskaper.
Har du dessutom livsmedelserfarenhet från grossistbranschen så väcker det extra nyfikenhet hos oss!

Din personlighet, motivation och vilja att ständigt förbättra värderar vi högt. Vi strävar efter att vara den bästa, mest personliga samarbetspartnern för våra kunder. Vill du vara en del av vår utvecklingsresa och arbeta för att förenkla våra kunders vardag? Välkommen till oss!
För måltiden är livsviktig för våra kunder, för deras gäster och för oss på Menigo.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia huhta

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Menigo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2022
  • Ansök senast: 5 juni 2022

Besöksadress

Arenavägen 61 Johanneshov
None

Postadress

12177
0180, 12177

Liknande jobb


Leveransprojektledare till kund i Västerås

Leveransprojektledare till kund i Västerås

20 september 2024