Sortimentsprojektledare - Assortment projectmanager

Arbetsbeskrivning

Som Sortimentsprojektledare ansvarar du för projektledningav alla större sortimentsutvecklingsinsatser.
 
Det här gör man som Sortimentsprojektledare 
Som Sortimentsprojektledare kommer du att varahuvudansvarig för att projektleda och säkerställa genomförandet av samtligastörre sortimentsutvecklingsprojekt. Varje projekt kommer vara unikt ocherbjuda olika utmaningar och resursbehov. Som projektledare kommer du varaansvarig för att med Julas sortimentsplan som utgångspunkt resursplanera,budgetera, följa upp och säkerställa genomförandet av denna. Du kommer i dinroll samverka över avdelningsgränser och med våran sourcing kontor i bla.Asien.  
Du är en del av Inköps strategiska team och svarar tillStrategisk inköpschef. 
 
Det här är dinbakgrund och dina erfarenheter 
Du har en bakgrund inom inköp och försäljning där du arbetat med strategisk utveckling.Erfarenhet inom retail är meriterade. Du är van att jobba med målstyrning och har storerfarenhet av att driva och leda projekt. 
 
Det här är du somperson  
För att lyckas i rollen ska du vara driven,engagerad ha med stort försäljningsfokus och förmågan att nå uppsatta mål. Duär initiativrik, öppen och ansvars­tagande, sätter alltid kunden i fokus och har förmågan att agera både strategiskt och operativt 
Du har ett coachande förhållningssätt i ditt ledarskapoch en ledande personlighet med förmåga att lyssna, engagera och skapa resultatgenom andra. Som ledare är du en viktig kulturbärare och förebild.  
 
Du har en god förmåga att prioritera  och delegera arbete. Du reagerar snabbt påändrade förhållanden och har lätt för att komma på idéer för hur man handskasmed nya utmaningar. Du är strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet. 
 
Du behärskar engelska mycket väl i både tal och skrift,hög datormognad är ett måste då du dagligen kommer jobba med avancerade affärs-och uppföljningssystem.  
 
Bra att veta 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6månaders provanställning med placering på Julas huvudkontor i Skara.  
 
Så här söker du 
Om du känner att du skulle passa för denna roll såtveka inte att söka direkt då vi håller intervjuer löpnade. 
Sista ansökningsdag för tjänsten är den 18 December

Kontaktpersoner på detta företaget

Stina Kihlén

Kristina Jernhem

Pia Hermansson

Lisa Hektor

Linda Ljungmark

HR-avdelningen
0511-246 00
Annamaria Kaminsky
0511-246 00
Olle Mikkelsen
0703-37 44 05
Johan Carlberg
0702-960480
Niclas Ottosson
0511-24600

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JULA AB Skara
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enl. ök
  • Kontorstider 0800-1700 mån-fre efter 6 månaders provanställning, tillsvidareanställning.
  • Publicerat: 28 november 2016

Besöksadress

Box 363
None

Postadress

Box 363
Skara, 53224

Liknande jobb


Inköpare

Inköpare

15 november 2024

Teknisk inköpare till projekt i Uppsala

Teknisk inköpare till projekt i Uppsala

15 november 2024

Operativ Inköpare

15 november 2024