Sortimentssamordnare

Arbetsbeskrivning

Landstinget Kronoberg är det lilla landstinget med de stora möjligheterna. Vi erbjuder hälso- och sjukvård med hög kvalitet och god tillgänglighet. Tillsammans bidrar vi till att nå visionen om ett gott liv i ett livskraftigt län. ARBETSUPPGIFTER Att i ett helhetsperspektiv tillse att upphandlat sortiment beställs av våra avdelningar/kunder inom Landstinget Kronoberg. Bland arbetsuppgifterna kan nämnas: -informera om tecknade avtal, upphandlingsfrågor, LOU mm. -följa upp leverantörsproblem och klagomål tillsammans med handläggande upphandlare och materialkonsulent. Informera om vidtagna åtgärder. -följa upp avrops-/köpmönster samt kraftfullt styra mot upphandlat sortiment/gällande avtal. -utifrån köpmönster/behov initiera upphandling av sådana produkter som inte finns på avtal. -kontinuerlig erfarenhetsåterförening av köpmönster/förbrukningsstatistik mm till upphandlarna. -genomföra kundaktiviteter t ex enkätundersökningar om kundnöjdhet mm. -svara för avdelningens upphandlingsinformation på webben. KVALIFIKATIONER Du ska vara drivande och säljande och samtidigt noggrann, då ansvaret för ett uppdaterat sortimentsregister tillhör dina arbetsuppgifter. Du ska ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet från sjukvårdsmaterialsidan samt akademisk examen är meriterande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sjögren
0470-58 86 13
Kristina Wessman

Malin Falkström
0470-58 63 68
Gun Ulfves
0470-58 86 26
Mona Gyllinger
0470-58 86 04
Torbjörn Eriksson
0470-58 91 48
Björn Olausson

Erik Petersson
0709-844598
Fredrik Ringberg
0470-58 97 31
Centrumchef för servicecentrum Petra Larsson
0470-58 84 99

Sammanfattning

Besöksadress

Ingelstadsvägen 9 VÄXJÖ
None

Postadress

Ingelstadsvägen 9
Växjö, 35188

Liknande jobb


10 januari 2025

Order Coordinator till Alfa Laval!

Order Coordinator till Alfa Laval!

7 januari 2025