OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje dag tar vi emot cirka 50 000 samtal från människor som befinner sig i nödläge.I dessa situationer är vi på SOS Alarm första hjälpen.För att klara detta behövs avancerad teknik.Men framförallt krävs människor med en tydligt uttalad empatiförmåga och stort engagemang.Personer som är både klartänkta och analytiska och som begåvats med en tydlig intuition.Det är dessa människor som är våra vardagshjältar och som skapar trygghet i samhället.Vill du bli en av dem?Vi söker SOS-operatör till Skellefteå.Tjänsten är på 75 % och dygnstjänst, vilket innebär att man arbetar dygnets alla timmar och årets alla dagar.Beredskap ingår i tjänsten och det innebär att du måste kunna vara på SOS-centralen inom 30 minuter.Dina arbetsuppgifter blir bland annat att besvara nödnumret 112, prioritera, larma räddningstjänst och dirigera ambulans.Du ska också besvara larmsamtal såsom trygghetslarm, överfallslarm, inbrottslarm m.fl.De personer vi söker ska vara över 23 år, svenska medborgare, ha lägst gymnasiekompetens och goda kunskaper i Officepaketet.Vi ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund.Viktiga egenskaper för SOS-operatörer är stresstålighet, god simultankapacitet, samarbetsförmåga och servicekänsla.Lämplig bakgrund är erfarenhet från sjukvård, räddningstjänst eller angränsande områden.Vill du bli en av oss som kan hålla huvudet kallt när andra får det hett om öronen?Då är du välkommen med din ansökan senast den 29 oktober.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Peter Högberg
023- 45682
Inside Sales Helen Alvarez
08-734 33 23
Talent Management Annika Westman