SOS Alarm söker Koordinator till sin Systemförvaltningsavdelning

Arbetsbeskrivning

SOS Alarm är ett samhällsägt aktiebolag som ägs av staten samt Sveriges kommuner och landsting gemensamt. SOS-centraler finns på 15 orter och har ca 900 medarbetare. På uppdrag av staten ansvarar SOS Alarm för att ta emot alla 112-samtal i Sverige. Genom nödnumret 112 når medborgaren alla hjälpresurser så som till exempel polis, ambulans och räddningstjänst. Varje dygn hanteras ca 10 000 112-samtal.

SOS Teknik, som är SOS Alarms interna IT-avdelning, består av fyra avdelningar; Systemförvaltning, Utveckling, Teknik-support samt Drift- och infrastruktur.

Vi söker nu en Koordinator till vår Systemförvaltningsavdelning

Som Koordinator hos oss kommer du att ingå i vår Systemförvaltningsgrupp som består av ca 15 personer. Du kommer bland annat vara med och arbeta med införandet av vår nya förvaltningsmodell, som är planerad att påbörjas under hösten.

I din roll kommer du att vara spindeln i nätet mellan systemförvaltningsavdelningen och den övriga verksamheten. Du kommer löpande att arbeta med stöd och koordinering till samtliga intressenter som ingår i vår förvaltningsorganisation.

Vidare kommer du att delta i utbildningen gällande vår förvaltningsmodell samt arbeta proaktivt med att förbättra och förädla modellen. I ditt dagliga arbete kommer du även att arbeta med utveckling av processer och metoder samt driva förändringar.

Utöver detta kommer du även att ansvara för förvaltningen av ett av våra system, vilket bland annat innebär kravställning mot externa och interna leverantörer, tester samt framtagande och upprätthållande av förvaltningsplan för systemet. Vidare kommer du att driva projekt vid utveckling och förändringar av systemen.

Du kommer du ha kontakt med både systemägare, systemspecialister, interna och externa leverantörer samt övriga avdelningar inom SOS Teknik.

För att passa i rollen som Koordinator tror vi att du har minst 5 års erfarenhet av arbete med systemförvaltning samt erfarenhet av arbete med utveckling av processer och metoder inom förvaltning.

Om du har erfarenhet av projektledning ser vi det som meriterande.

Som person är du social och kommunikativ och trivs i rollen som spindeln i nätet. Vidare är du duktig på att formulera dig, både i tal och skrift. Du trivs med att stötta och utbilda såväl nya som befintliga kollegor i förvaltningsmodellen och angränsande processer. Du är självgående, lugn och har en positiv inställning.

Tjänsten är heltid med placering på vårt kontor i Stockholm.

Då tjänsten kräver säkerhetsklassning behöver du vara svensk medborgare.

I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jen Scheffel, jen.scheffel@dfind.se, 0733-434038.

Sök redan nu då intervjuer kommer att ske löpande. www.dfind.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Dfind är ett rekryterings- och konsultföretag som hjälper IT-branschen att hitta de allra vassaste kompetenserna. Vi ser till att rätt människor hamnar där de passar bäst, och fokuserar också på framtidens möjligheter för våra kunder och kandidater.

Dfind har funnits sedan 2005 och har idag 500 medarbetare på nio orter i Norden. Your Future.

Ort: Stockholm

Uppdragsgivare: SOS Alarm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DFIND AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 1 augusti 2013

Liknande jobb


SOA-Utvecklare till CGI

29 maj 2013

Senior SAP BI konsult

11 juli 2013

IT Business Analyst

12 juli 2013