SOS Alarm söker Systemspecialist inom Larmsändare

Arbetsbeskrivning

SOS Alarm är ett samhällsägt aktiebolag som ägs av staten samt Sveriges kommuner och landsting gemensamt. SOS-centraler finns på 15 orter och har ca 900 medarbetare. På uppdrag av staten ansvarar SOS Alarm för att ta emot alla 112-samtal i Sverige. Genom nödnumret 112 når medborgaren alla hjälpresurser så som till exempel polis, ambulans och räddningstjänst. Varje dygn hanteras ca 10 000 112-samtal.



Förutom hanteringen av Sveriges nödnummer erbjuder SOS Alarm ett stort antal andra tjänster, bl.a. mottagning av automatiska larm.



SOS Teknik, som är SOS Alarms interna IT-avdelning, består av fyra avdelningar; Systemförvaltning, Utveckling, Teknik-support samt Drift- och infrastruktur.



Vi söker nu en Systemspecialist inom Larmsändare till vår Systemförvaltningsavdelning



Som Systemspecialist inom Larmsändare kommer du att ingå i vår systemförvaltningsgrupp som består av ca 15 personer.



Du kommer att arbeta med våra system för automatlarm som, i dagsläget ca 15 stycken. Främst kommer du att arbeta med de system som är IP-baserade och arbetet innebär att jobba med allt från kvalitetssäkring och felsökning till planering samt genomförande av uppgraderingar.



Din roll blir att arbeta nära systemförvaltaren för automatlarm, samt ytterligare en systemspecialist, och bidra med dina tekniska specialkunskaper inom området larmsändare. I rollen ingår också kontakt med olika systemleverantörer för larmsändare. Vidare kommer du att arbeta med framtagande av teknisk dokumentation i samråd med driften. Vid behov kommer du även att fungera som teknisk specialist gällande automatlarm och larmsändare ute hos kunder tillsammans med säljare eller kundansvariga.



För att lyckas i rollen tror vi att du har minst 3 års erfarenhet av arbete som installationstekniker inom Larm. Vidare har du:



. Erfarenhet av arbete som installationstekniker av IP-baserade automatlarm.

. Kunskap och erfarenhet av arbete med larmprotokoll såsom OVLS och SIA.

. Tekniska kunskaper om larmsändare som finns på marknaden.

. Erfarenhet av arbete med teknisk dokumentation.



Om du har erfarenhet av arbete med test av larmsändare, larmprotokollen IRIS samt FOAB samt har erfarenhet av utvecklingsprocessen för system ser vi det som meriterande.



Som person är du metodisk, noggrann och strukturerad. Du lägger stor vikt vid att avsluta arbetsuppgifter. Vidare är du duktig på att formulera dig, både i tal och skrift. Du har ett genuint intresse för test och tålamod av att fördjupa dig i fellösningsproblem.



Tjänsten är heltid med placering på vårt kontor i Stockholm.



Då tjänsten kräver säkerhetsklassning behöver du vara svensk medborgare.



I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jen Scheffel, jen.scheffel@dfind.se, 0733-434038. Sök redan nu då intervjuer kommer att ske löpande. www.dfind.se/it



Uppdragsgivare: SOS Alarm

Ort: Stockholm



Vi ser fram emot din ansökan!



Dfind är ett rekryterings- och konsultföretag som hjälper IT-branschen att hitta de allra vassaste kompetenserna. Vi ser till att rätt människor hamnar där de passar bäst, och fokuserar också på framtidens möjligheter för våra kunder och kandidater.

Dfind har funnits sedan 2005 och har idag 500 medarbetare på nio orter i Norden. Your Future.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DFIND AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 17 november 2013

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024