SOS International AB söker operativa Ledare

Arbetsbeskrivning

Om SOS International  
 
SOS International är den ledande assistansorganisationen i Norden. Från våra larmcentraler i Danmark, Sverige, Norge och Finland tillhandahåller vi akut personlig assistans över hela världen.  
 
SOS International erbjuder ett brett utbud av lösningar i form av personlig assistans och utrustning - före, under och efter en resa. Vår produktportfölj innehåller anpassningsbara white label-lösningar inom områden som världsomspännande resor bistånd, hälso-och sjukvård, vägassistans, krishjälp, spårning, och hemhjälp. I Norden är vi cirka 1200 medarbetare varav 200 i Sverige.  
 
Vi har en stark position på marknaden, men vill bli ännu bättre! Vår tanke är att tillsammans med våra kunder erbjuda bästa tänkbara service och just nu behöver vi stärka vår organisation med ytterligare två operativa Ledare. I denna roll erbjuder vi en utmanande och utvecklade ledarroll i en fartfylld operativ verksamhet som bedrivs 24 timmar om dygnet.  
 
Vi ser våra medarbetare som vår främsta resurs och vi är just nu i ett spännande skede där vi lägger fokus på ledarskap och förbättringsprocesser och här ges tillfälle för att få vara med och påverka samt utvecklas på lång sikt.  
 
 
Ditt dagliga arbete  
 
Rollen som Ledare innebär att du leder ett team som består av ca 20 medarbetare där du ska verka för att SOS International levererar service i världsklass till våra slutkunder utifrån uppsatta mål.  
 
Du skapar förutsättningar för hög kvalitet och hög service samtidigt som medarbetare bidrar, utvecklas och trivs. Du utövar ett närvarande och coachande ledarskap som bidrar till förståelse för uppdraget och som gör att medarbetarna vill, kan och får utföra sitt uppdrag – ett uppdrag som utgår från kundens behov. Du ansvarar också för att arbetet bedrivs under långsiktigt hållbara arbetsformer så att en hälsofrämjande arbetsmiljö utvecklas. Arbetet innebär även bemanning och schemaplanering utifrån ringflöden in till teamet med stöd av schemaläggare.  
 
Som Ledare arbetar du nära affären och dina medarbetare i vardagen vilket innebär att du kan och vill arbeta operativt. Tjänsten kommer att inledas med grundutbildning i vår affär och du kommer även få vara en del vårt ledarträningsprogram under ett par månader.  
 
Din bakgrund och erfarenhet  
 
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av och brinner för ledarskap. Du har erfarenhet av ett arbete inom service och utmanas av att skapa den goda kunduppleveslen genom ett aktivt ledarskap. Du har erfarenhet av och trivs i en 24/7- verksamhet samt vana att agera i akuta situationer.  
Du har god datorvana samt goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då arbetet sker i en nordisk miljö.  
 
Dina personliga egenskaper  
 
För att du ska trivas är det viktigt att du är självgående, prestigelös, har förmåga att skapa goda relationer och förtroende. Du drivs av att motivera din omgivning och brinner för att se människor växa. Du är modig och tydlig i ditt ledarskap och har vana av att hantera även mer utmanande medarbetarsituationer.  
 
Du älskar service och ser naturligt kopplingen mellan att arbetsglädje hos medarbetare ger god service till kunder. Utöver det så är du strukturerad och ser administration som en naturlig del av ditt arbete.  
 
Det viktiga är inte exakt vad du har gjort, utan dina personliga egenskaper och framförallt ditt mindset. Vi vill se engagemang, energi, mod och en stark vilja att vara med att bygga vårt fina företag vidare mot våra mål.  
 
Vi erbjuder  
 
Som Ledare får du en spännande ledarroll med möjlighet att ta ansvar för att vara med och påverka och förbättra vårt sätt att arbeta ytterligare. Du erbjuds också en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är självklart!  
 
Du rapporterar till SOS Internationals Operativa chef och ingår i ledningsgruppen för den operativa avdelningen. Du kommer vara placerad i nya fräscha lokaler i Danderyd.  
 
Omfattning  
 
Heltid, Skiftande arbetstider - helger och kvällar  
Önskvärd start: Omgående  
Arbetsplats: SOS International, Karlsrovägen 1, Danderyd  
 
Frågor?  
 
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten och SOS International är du välkommen att kontakta Operativ Chef Jill Jonsson eller HR Chef Helena Lindberg. Du når oss via mail: fornamn.efternamn@sos.eu  
 
 
Välkommen med din ansökan!  
 
Känns det här som rätt uppdrag för dig? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Skicka därför in din ansökan via länken nedan.  
 
Välkommen med din ansökan senast den 31 januari 2019!  
 
Ansökningarna kommer att värderas löpande under ansökningstiden.  
 
 
Vi undanber oss vänligen alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering!  
 
 
We help people on behalf of our customers  
SOS International is the world’s leading assistance company, providing acute, personal services within medical and travel assistance, healthcare services and roadside assistance to expatriates and leisure and business travellers all over the world 24 hours a day, 365 days a year.  
Our competent work force of more than 870 people with 30 different nationalities work out of our five Nordic offices to meet our clients’ needs within guaranteed efficiency, performance and cost targets every day.  
SOS International is owned by 16 Nordic insurance companies. We are an ISO-certified (9001 Quality Management System and 27001 Information Security Management System) neutral outsourcing partner whose sole focus is to make our clients’ services more profitable and even more helpful and professional towards their customers, employees and members.  
Find out more on our website: www.sos.eu

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Markelund

Helena Lindberg

Sammanfattning

Besöksadress

Karlsrovägen 1
None

Postadress

Karlsrovägen 1
Danderyd, 18216

Liknande jobb


1 november 2024

Innesäljschef till Curant

Innesäljschef till Curant

1 november 2024

31 oktober 2024