OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SOS International hjälper, i samarbete med en rad försäkringsbolag, nordiska resenärer över hela världen. Vi har en larmcentral som är öppen dygnet runt, året om som snabbt hjälper resenärer om olyckan skulle vara framme. Vi är en internationell och mångsidig arbetsplats och söker nu dig, som likt oss, vill ha ett utmanande och meningsfullt arbete
Rollen som Assistanskoordinator
Innebär att du via telefon hjälper människor som råkat ut för olika typer av försäkringsskador. De flesta samtal gäller oförutsedda driftstopp under resa med bil, både i Sverige och utlandet, där du t.ex. hjälper kunderna med assistans, bärgning och hyrbil. Du kan även komma att hantera akuta försäkringsskador i hemmet så som brand- och vattenskador. När det är många som ringer till oss har du fullt fokus på att svara i telefon och hjälpa människor i behov och vid lugnare perioder jobbar du mer med administration och att avsluta ärenden.
Vi söker dig..
.. som är stresstålig, serviceorienterad samt besitter självinsikt och personlig mognad. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig efter förändrade förutsättningar. Vidare utmanas du av det perfekta kundbemötandet och kan leverera detta genom att använda telefon, flertalet system och dator som främsta arbetsredskap.
För att lyckas i rollen ser vi att du:
Har god stress- och simultankapacitet
Är organiserad och ansvarstagande
Har god problemlösningsförmåga och samarbetsförmåga
Har god datorvana och är lättlärd
Behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Har fyllt 18 år innan startdatum
Behärskar distansarbete
Erfarenhet av eller intresse för bilar eller försäkringar är ett plus såväl som övriga språkkunskaper är meriterande. I urvalet lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig
Ett spännande, omväxlande och utmanande arbete. Du har en viktig roll hos oss och du kommer sitta tillsammans, trots distans, med kompetenta medarbetare i en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är en självklarhet. Tjänsten startar med en två veckor lång utbildning som varvas med teori, praktik och handledning så att du känner dig trygg med att börja din nya arbetsroll!
Omfattning
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Skiftarbete som inkluderar dag, kväll och natt under vardagar och helger.
Startdatum: Oktober 2021
Arbetsplats: SOS International,Berga Backe 2, Danderyd
Lön: Enligt kollektivavtal, fast lön + OB.
Intresserad?
Känns det här som rätt uppdrag för dig? Då hoppas vi du skickar in din ansökan redan idag eftersom vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten och SOS International är du välkommen att kontakta Elin Sandberg på rekrytering-se@sos.euVi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Markelund
Helena Lindberg