SOS International söker Assistanskoordinator

SOS International söker Assistanskoordinator

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas i en spännande organisation med fantastiska kollegor? Vi söker just nu dig som vill ha ett utmanande och meningsfullt arbete. Du trivs med att använda telefon som främsta arbetsredskap och vill bli en del utav SOS International!

Om SOS International
SOS International hjälper, i samarbete med en rad försäkringsbolag, nordiska resenärer över hela världen.Vår larmcentral är öppen dygnet runt, året om och hjälper snabbt resenärer om olyckan skulle vara framme.

Om arbetet
Arbetet som Assistanskoordinator på SOS International innebär att via telefon hjälpa människor som råkat ut för olika typer av akuta försäkringsskador. De flesta samtal gäller oförutsedda driftstopp under resa med bil, både i Sverige och utlandet, där du t.ex. hjälper kunderna med assistans, bärgning och hyrbil. Vi hanterar även akuta försäkringsskador i hemmet så som brand- och vattenskador.

Vi söker dig
För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du är stresstålig, flexibel och serviceorienterad samt besitter självinsikt och personlig mognad. Vi söker dig som utmanas av det perfekta kundbemötandet och kan leverera detta genom att använda telefon, flertalet system och dator som främsta arbetsredskap. Erfarenhet av eller intresse för bilar eller försäkringar är ett plus.

Vi söker dig som är/har:  
- God stress- och simultankapacitet
- Organiserad och ansvarstagande
- God problemlösningsförmåga och samarbetsförmåga
- Fyllt 18 år innan startdatum
Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift. Övriga språkkunskaper är meriterande. Du har en god datorvana. I urvalet lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Vi erbjuder dig
Ett spännande, omväxlande och utmanande arbete där du får stora möjligheter att träna samt utveckla dina kompetenser i praktiken. Du har en viktig roll hos oss och du kommer sitta tillsammans med kompetenta medarbetare i en varm, kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är en självklarhet. Du får gå en två veckor lång utbildning när du börjar hos oss. I utbildningen varvas teori med praktik samt handledning så att du känner dig trygg med att börja din nya arbetsroll!

Omfattning  
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Skiftarbete som inkluderar dag, kväll och natt under vardagar och helger.
Startdatum: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Arbetsplats: SOS International, Karlsrovägen 1, Danderyd
Lön: Enligt kollektivavtal, fast lön + OB.               

Intresserad?
Känns det här som rätt uppdrag för dig? Då hoppas vi du skickar in din ansökan redan idag eftersom vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.Du ansöker genom att klicka på "ansök här" till höger. Vi tar inte emot ansökningar via mail. 

Har du frågor eller funderingar kring tjänsten och SOS International är du välkommen att kontakta Rekryterare Amanda Lindgren på amanda.lindgren@sos.eu.  Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Markelund

Helena Lindberg

Sammanfattning

Besöksadress

Karlsrovägen 1
None

Postadress

Karlsrovägen 1
Danderyd, 18216

Liknande jobb


Administratör

Administratör

21 november 2024

1 st line support till ekonomi

1 st line support till ekonomi

21 november 2024

21 november 2024