SOS International Söker en ekonomiassistent till sommaren!

SOS International Söker en ekonomiassistent till sommaren!

Arbetsbeskrivning

Om SOS International – en av Nordens ledande assistansorganisationer
SOS International är en av Nordens marknadsledande assistansorganisationer. Från sina larmcentraler i Danmark, Sverige, Norge och Finland erbjuder och tillhandahåller SOS International akut hjälp över hela världen – dag och natt, året runt. 

SOS International erbjuder ett stort utbud av lösningar som omfattar världsomspännalnde sjukvård och reseassistans samt vägassistans och olika hälsovårdslösningar. SOS International garanterar värdekedjan på uppdrag av sina kunder genom att vara en pålitlig samarbetspartner som strävar efter att erbjuda slutanvändaren bästa möjliga upplevelse, samtidigt som kundens totalkostnader hålls på en så låg nivå som möjligt. För att leva upp till rollen som pålitlig partner är kvalitet och samarbete viktiga parametrar.
SOS International har ett omfattande nätverk av kompetenta leverantörer och samarbetspartners över hela världen, samt 5 strategiskt placerade kontor i områden med hög volym av ärenden. Med sina cirka 900 anställda representerar SOS International 30 nationaliteter och tillsammans talar de anställda fler än 37 olika språk.
SOS International grundades 1961 och ägs av 13 av de största försäkringsbolagen i Norden.

Nu söker vår ekonomiavdelning en sommarvikarie för perioden 13 juni – 19 aug 2022.
Vi erbjuder en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är självklart. Teamet är prestigelöst och vi söker nu dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. 

Ditt dagliga arbete
Ditt arbete kommer i huvudsak bestå av samtliga förekommande uppgifter på kundreskontran såsom daglig fakturering och avstämning
Arbetet medför även telefonkontakt med våra kunder samt internt med kollegor på vår operativa avdelning. Utöver detta tillkommer övriga administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen.
Din bakgrund och erfarenhet
Krav för tjänsten:
Gymnasieutbildning inom ekonomi och/eller annan relevant erfarenhet
Goda kunskaper i Excel
Meriternade 
Erfarenhet från försäkringsbranschen
Erfarenhet från ekonomisystemet Agresso
Tidigare erfarenhet från ekonomiavdelning
Du är flytande i svenska i tal och skrift samt behärskar engelska i tal och skrift.
Dina personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du främst är självständig, kommunikativ, engagerad och flexibel. Du är en lagspelare, öppen och positiv och utför ditt arbete med noggrannhet. Du är trygg som person och i din yrkesroll. Du trivs med ett strukturerat arbetssätt och du har en god förmåga att prioritera och planera ditt arbete samt hålla deadlines.
I urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Omfattning
Heltid, 40 timmar/veckan,
Önskvärd arbetsperiod: 19 juni 2022 - 19 augusti 2022
Arbetsplats: SOS International, Berga Backe 2, 182 53 Danderyd. Distansarbete är delvis möjlig.
Frågor?
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten och SOS International är du välkommen att kontakta Redovisningschef Angéli Bjerlow(angeli.bjerlow@sos.eu)eller Ansvarig rekryterare (tobias.jonsson@sos.eu)
Välkommen med din ansökan!

Känns det här som rätt uppdrag för dig? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men gärna frågor. 

Sista ansökningsdag  25de april 2022!

Vi kommer att hålla intervjuer löpande och vi förbehåller oss rätten att anställa innan tidsfristen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Markelund

Helena Lindberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS International Swedish Branch AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2022
  • Ansök senast: 25 april 2022

Besöksadress

Karlsrovägen 1
None

Postadress

Karlsrovägen 1
Danderyd, 18216

Liknande jobb


21 november 2024