SOS International söker en ny medarbetare till utlandsteamet!

Arbetsbeskrivning

Om SOS International
SOS International hjälper, i samarbete med en rad försäkringsbolag, nordiska resenärer över hela världen. Vi har en larmcentral som är öppen dygnet runt, året om och som snabbt hjälper resenärer om olyckan skulle vara framme.
 
Vi har ett team som är ansvariga för utlandshantering. Teamet består idag av sex personer och vi söker nu en ny kollega!
 

Arbetsbeskrivning
Rollen som utlandshandläggare innebär att du hanterar ärenden från våra kunder utomlands per telefon. Det innebär att hjälpa försäkringskunder som råkat ut för oförutsägbart driftstopp med bilen utomlands. Ditt uppdrag är att hjälpa kunden enligt försäkringsvillkor. Utöver den akuta ärendehanteringen hanterar du även kundkrav och fakturor rörande dessa ärenden.
Ditt uppdrag som utlandshandläggare är att utföra och utveckla hanteringen av utland, samt hjälpa till som koordinator under den del av sommaren när du inte har semester. Uppföljningsmöten med våra kunder kan eventuellt bli aktuellt.
 
SOS Internationals behov av bemanning varierar i hög grad utifrån när våra kunder har behov av hjälp. Vår högsäsong är därför juni-september och under skollov.
 

Dina personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du är en person som är ansvarsfull och initiativrik. Du har även en god känsla för service som gör att du flexibelt och effektivt löser kundernas problem.
Utöver det söker vi dig som har/är:
 
Har god självsinsikt och personlig mognad
Strukturerad
Stresstålig
Proaktiv i ditt arbetssätt
Lösningsorienterad
God samarbetsförmåga
Kommunikativ och lyhörd
Levererar enligt tidplan på uppsatta mål
I urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
 
 
Din bakgrund och erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet av serviceyrken med kundkontakt. Vi ser gärna att du har arbetat med telefon som arbetsverktyg samt erfarenhet inom försäkringsbranschen. Du har en avslutad gymnasieutbildning. Det är meriterande om du talar flera språk, svenska och engelska är ett krav.
Omfattning
Heltid 40 h i veckan måndag till fredag, 8h pass mellan 07:00-18:00.
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Önskvärd start: 1/10 eller enligt överenskommelse.
Arbetsplats: SOS International, Karlsrovägen 1, Danderyd

Frågor?
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten och SOS International är du välkommen att kontakta HR Generalist Helena Markelund, helena.markelund@sos.eu eller Teamledare Cecilia Billhammar, cecilia.billhammar@sos.eu

Välkommen med din ansökan!
Känns det här som rätt uppdrag för dig? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag men senast den 31/8. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men gärna frågor.
Vi kommer att hålla intervjuer löpande och vi förbehåller oss rätten att anställa innan tidsfristen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Markelund

Helena Lindberg

Sammanfattning

Besöksadress

Karlsrovägen 1
None

Postadress

Karlsrovägen 1
Danderyd, 18216

Liknande jobb


Larmoperatör Addici Security Stockholm

Larmoperatör Addici Security Stockholm

5 november 2024

Utvecklas på vår larmcentral!

Utvecklas på vår larmcentral!

1 november 2024

Operatörer till Polisens kontaktcenter

Operatörer till Polisens kontaktcenter

30 oktober 2024

Timvikarier larmoperatör/planerare/resurssamordnare

Timvikarier larmoperatör/planerare/resurssamordnare

29 oktober 2024