SOS International söker en receptionist!

SOS International söker en receptionist!

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som receptionist hos oss på SOS International?
Om SOS International 
SOS International hjälper, i samarbete med en rad försäkringsbolag, nordiska resenärer över hela världen. Vi har en larmcentral som är öppen dygnet runt, året runt som snabbt hjälper resenärer om olyckan skulle vara framme. Vilket kan vara allt ifrån att laga bilen eller ordna hemresa från utlandet.  Är du positiv och har ett strukturerat arbetssätt? Har du goda kunskaper i både svenska och engelska? Trivs du med varierande arbetsuppgifter? Älskar du ett ge service i världsklass? Då passar SOS International för dig! Vi söker nu en driven receptionist med framåtanda på visstid över sommaren med chans till förlängning.

Ditt dagliga arbete 
I tjänsten som receptionist tar du initialt hand om företagets besökare och säkerställer att de känner sig välkomna. Du tar emot bud och tex fruktleverans samt svarar i telefon för växeln. Du ansvarar för att ha en övergripande blick över våra nya fräscha lokaler och ser till att allting är i ett fint skick för våra medarbetare och besökare. Du lägger ett extra fokus på kök, lounge och konferensrum där du dagligen håller ordning genom att tex plocka i/ur diskmaskin, rengöra och fylla på kaffe. Du ansvarar till en stor del av din arbetstid även för administrativa uppgifter som posthantering, sortering, scanning, fakturahanteringar och andra uppgifter som kan landa i receptionen.
Din bakgrund och erfarenhet 
För att lyckas i tjänsten som receptionist hos oss ser vi att .. 
* Du har minst en gymnasieexamen med ett intresse för administration och ekonomi. 
* Du talar obegränsat både engelska och svenska. 
* Det är starkt meriterande om du tidigare har erfarenhet av receptionsarbete eller administrativa uppgifter. 

Dina personliga egenskaper 
* Din omgivning beskriver dig som organiserad och självgående. Du uppskattar att arbeta lösningsfokuserat och försöker ständigt hitta nya strategiska vägar för ett effektivt arbetssätt. 
* Du är organiserad, och uppskattar att arbeta i en fartfylld miljö. 
* Vidare bidrar du med en god stämning genom ett gott engagemang och en positiv inställning. 
* Serviceminded är ett ledord för dig. Du har ett helhetstänk i uppgifter som du tar dig an och har en förmåga att prioritera uppgifter efter verksamhetens behov samtidigt som du möter kollegorna och besökarna på ett trevligt och bemötande sätt. 
* Du är en kommunikativ person och kan anpassa din kommunikationstil till resepktive person som du bemöter såväl fysiskt som via telefon eller per mail. 
* Att arbeta med varierande arbetsuppgifter ser du som stimulerande och trivs med. 
I urvalet kommer en stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.

Vad erbjuder vi dig?  
Vi erbjuder en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är självklart. Hos oss får du stimulerande och utmanande arbetsuppgifter där du fungerar som en central spelare för att få verksamheten att fungera. Vi följer just nu rådande riktlinjer vilket innebär att majoriteten av vår personalstyrka kommer att fortsätta arbeta på distans under vintern och våren . Denna tjänst är placerad på kontoret för att kunna utföra de uppgifter som rör vårt kontor och för att kunna ge service till de som är på plats.

Omfattning 
Tjänsten är på 100 % vecka 25 - 29 över sommaren
Anställningen sker på visstid med chans till förlängning. 
Tillträdesdag: flexibelt från vecka 25
Arbetsplats: SOS International, Berga Backe 2, Danderyd  

Frågor? 
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten och SOS International är du välkommen att kontakta vår rekryterare. elin.sandberg@sos.eu. 

Vi kommer att hålla intervjuer löpande vilket medför att tillsättning av tjänsten kan ske redan innan sista ansökningsdag har passerat.
We help people on behalf of our customers
SOS International is the world’s leading assistance company, providing acute, personal services within medical and travel assistance, healthcare services and roadside assistance to expatriates and leisure and business travellers all over the world 24 hours a day, 365 days a year.
Our competent work force of more than 870 people with 30 different nationalities work out of our five Nordic offices to meet our clients’ needs within guaranteed efficiency, performance and cost targets every day.
SOS International is owned by 16 Nordic insurance companies. We are an ISO-certified (9001 Quality Management System and 27001 Information Security Management System) neutral outsourcing partner whose sole focus is to make our clients’ services more profitable and even more helpful and professional towards their customers, employees and members.
Find out more on our website: www.sos.eu

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Markelund

Helena Lindberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS International Swedish Branch AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2022
  • Ansök senast: 6 juni 2022

Besöksadress

Karlsrovägen 1
None

Postadress

Karlsrovägen 1
Danderyd, 18216

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024