SOS International söker motorskadereglerare!

SOS International söker motorskadereglerare!

Arbetsbeskrivning

Känner du för att ta nästa steg i din karriär? Nu finns möjligheten att arbeta som skadereglerare i vårt gäng, Team Caring Extended!
Om tjänsten:
Folksams mål och syfte är att etablera sig som ett modernt försäkringsbolag som klarar att möta kundernas förväntningar om tillgänglighet även när det gäller skadereglering utanför ordinarie öppettider, där Team Extended ansvarar för att säkra skaderegleringen. Om skaderegleringsprocessen kan påbörjas redan vid första samtalet till Folksam Jour bidrar det till en ökad kundnöjdhet och en minskad belastningen hos skadekontoret. Nu söker vi dig som vill utvecklas och vara del av en fartfylld operativ verksamhet och erbjuda kvalificerad hjälp inom skadereglering såväl dagtid som kvällar och helger.

Ditt dagliga arbete:
Som motorskadereglerare i Team Caring Extended tar du vid efter det att försäkringstagaren ringt in till Folksam Jour och fått den akuta hjälpen. Målsättningen är att kunden bara ska behöva ringa ett samtal, resten av kommunikationen sköts på vårt initiativ. Saknas relevant information så tar du kontakt med kunden för att ta in kompletterande uppgifter, i första hand via telefon. De skadedrabbade behöver din hjälp och service att få sin skada utredd, du ser till att kunden får rätt ersättning och korrekt handläggning av skadan. Du äger ansvaret för dina ärenden och hanterar dessa så långt som möjligt.
Karaktären på de skadeärenden som teamet hanterar varierar alltifrån enkla bärgningsuppdrag till seriekollisioner med personskador som följd. Vid bärgningsuppdrag är uppgiften ofta begränsad till att betala en bärgningsfaktura och i förekommande fall informera försäkringstagaren om eventuell rätt till hyrbil. Vid kollisioner med annat fordon informerar du vår kund om hur processen går till och hänvisar kunden till rätt avtalsverkstad och ger information om eventuell rätt till hyrbil. Du tar även kontakt med motpartens försäkringsbolag för att få motpartens skadeanmälan. När all information är insamlad blir uppgiften att göra en vållandebedömning utifrån Trafiklagstiftning och Trafikförordning och sedan meddela försäkringstagaren beslutet. Slutligen ansvarar du för att betala inkommande fakturor och i de fall vår part inte är vållande sänder du krav till vållande parts försäkringsbolag.
Arbetets innehåll kan förändras beroende på uppdragsgivarens önskemål och behov. Det kan bli aktuellt att även bemanna inkommande telefoni om vi får till uppgift att vara en del av en skadekundtjänst. En del av tjänsten kommer även att innefatta att göra kalkyler på totalskadade fordon.

Din bakgrund & erfarenhet:
Du tycker om att arbeta med mejl och telefon som arbetsredskap och vill ge service i världsklass. För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du är intresserad av uppdraget och är serviceinriktad samt är engagerad och empatisk. Du har ett väldigt bra kundbemötande och ser dig som långsiktig på företaget.
För att lyckas i rollen som skadereglerare hos oss ser vi även att du:
Uppskattar att arbeta i en miljö som präglas av ett högt arbetstempo. Du trivs i att arbeta effektivt men samtidigt inte tummar på kvalitén. 
Är en stresstålig individ, som uppskattar att arbeta självständigt och ser det som naturligt att ta egna initiativ, men inom givna ramar. 
Vill uppnå goda resultat, detta genom en god kommunikation med dina kollegor. Du har således en god samarbetsförmåga men samtidigt hjälpsam och trivs i att arbeta som en del av ett team.
Besitter egenskaper såsom hög stresstålighet samt innehar en hög simultankapacitet.
Uppfattar dig själv som noggrann, flexibel och organiserad.
Övriga kvalifikationer:
Talar svenska och engelska flytande, i både tal samt skrift.
B-körkort
Meriterande:
Övriga språkkunskaper är meriterande
Om tjänsten:
Tjänsten är en heltidstjänst. 
Rollens förlagda arbetstid kommer att vara fördelade över dagtid, kvällstid och helger enligt schema:
Rullande femveckorsschema
Arbete var femte helg
Arbetstid vardagar:
dagpass: 09:00 – 18:00
kvällspass: 13:00 – 21:00
viss möjlighet till flex mellan 07:00 och 09:00 om verksamheten tillåter
Arbetstid helg: 09:00 – 18:00
Tillträde: omgående. 
Lön: fast ingångslön + Ob-ersättning.
Sista ansökningsdag:2022-03-25
Vid eventuella frågetecken kring tjänsten vänligen kontakta Tobias  tobias.jonsson@sos.eu. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därmed in din ansökan så snart du har möjlighet!
We help people on behalf of our customers
SOS International is the world’s leading assistance company, providing acute, personal services within medical and travel assistance, healthcare services and roadside assistance to expatriates and leisure and business travellers all over the world 24 hours a day, 365 days a year.
Our competent work force of more than 870 people with 30 different nationalities work out of our five Nordic offices to meet our clients’ needs within guaranteed efficiency, performance and cost targets every day.
SOS International is owned by 16 Nordic insurance companies. We are an ISO-certified (9001 Quality Management System and 27001 Information Security Management System) neutral outsourcing partner whose sole focus is to make our clients’ services more profitable and even more helpful and professional towards their customers, employees and members.
Find out more on our website: www.sos.eu

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Markelund

Helena Lindberg

Sammanfattning

Besöksadress

Karlsrovägen 1
None

Postadress

Karlsrovägen 1
Danderyd, 18216

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

19 december 2024