SOS International söker Team leaders

SOS International söker Team leaders

Arbetsbeskrivning

Har du en förmåga att leda andra och trivs i en miljö där den ena dagen inte är den andra lik? Då är tjänsten som Team Leader på SOS International något för dig!

Om SOS International
SOS International hjälper, i samarbete med en rad försäkringsbolag, nordiska resenärer över hela världen. Vi har en larmcentral som är öppen dygnet runt, året om som snabbt hjälper resenärer om olyckan skulle vara framme. Vi är en internationell och mångsidig arbetsplats och söker nu dig, som likt oss, vill ha ett utmanande och meningsfullt arbete.

Rollen som Team Leader
I Rollen som Team Leader på SOS International är din primära uppgift att operativt leda avdelningens dagliga verksamhet. Som Team Leader är du ytterst ansvarig för ditt skift vilket innebär att säkerställa bemanningen för dagen, sköta sjukanmälningar, leda och stötta dina kollegor i deras ärenden och processer samt att du agerar och reagerar vid uppkommande situationer som påverkar skiftet. I Rollen som team Leader kommer mycket energi och fokus läggas på att coacha, utbilda och skapa engagerad medarbetare i deras operationella arbete. Rollen innefattar även arbete med inkommande samtal och ärendehantering.

På avdelningen arbetar mellan 60–80 anställda totalt vilka är uppdelade på olika skift för att täcka dygnet alla timmar. Samtliga anställda rapporterar till Departement manager som har det fullständiga personalansvaret.

För att lyckas inom denna roll ser vi att du ha kunskap och erfarenhet inom följande områden.

Krav
erfarenhet av operativt ledarskap
Minst 3 års arbetslivserfarenhet, gärna inom en liknande operativ verksamhet
Erfarenhet av att arbeta mot högt uppsatta kvantitativa/kvalitativa mål
Du är talar svenska och engelska flytande
Har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice

Meriterande

Tidigare arbetat med mätverktyg för uppföljning och målsättningar
Erfarenhet från en dygnet runt verksamhet
Du uppskattar att arbeta på kontoret såväl som hemifrån.

Som person har du en god förmåga att hantera stress och en hög simultankapacitet. Du är ansvarstagande och organiserad samt har en god problemlösningsförmåga och en förmåga att kunna samarbeta med andra både inom teamet och med externa aktörer. Du som person bör även ha en god dator och systemvana då du dagligen kommer hantera olika typer av system.

Vi erbjuder dig
Ett spännande, omväxlande och utmanande arbete. Du har en viktig roll hos oss och du kommer sitta tillsammans med kompetenta medarbetare i en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är en självklarhet.  

Omfattning  
Omfattning: Heltid
Arbetstider:Skiftarbete som inkluderar morgon, dag samt kväll, både vardagar och helger.
Startdatum: Omgående
Arbetsplats: SOS International, Berga Backe 2, Danderyd
Lön: Enligt kollektivavtal, fast lön + OB.               
Intresserad?
Känns det här som rätt uppdrag för dig? Då hoppas vi du skickar in din ansökan redan idag eftersom vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten och SOS International är du välkommen att kontakta Tobias Jonsson på rekrytering-se@sos.eu.Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Markelund

Helena Lindberg

Sammanfattning

Besöksadress

Karlsrovägen 1
None

Postadress

Karlsrovägen 1
Danderyd, 18216

Liknande jobb


Larmoperatör till larmcentralen KAC

Larmoperatör till larmcentralen KAC

18 december 2024

17 december 2024

16 december 2024