OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SOS Alarm fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. På uppdrag av svenska staten ansvarar SOS Alarm för nödnumret 112 och informationsnumret 113 13 och har även en central roll i samhällets krisberedskap. Verksamheten innefattar även alarmering, säkerhets- och jourteletjänster för kommuner, landsting och företag.
Som SOS operatör är du första kontakten för människor i nöd. Din uppgift är att besvara nödnumret 112, bedöma, prioritera och larma eller förmedla rätt hjälpinsats. Hjälpbehovet kan vara ambulans, räddningstjänst, polis m.m. Som SOS operatör dirigerar du även ambulanser.
Vi erbjuder ett intressant och ansvarsfullt arbete med varierande och flexibel arbetstid. Arbetet är en spännande kombination av avancerad teknik och mänskliga möten. För att klara arbetet behöver du ha stor servicekänsla, vara stresstålig och behärska konsten att göra flera saker samtidigt. Samarbete är lika viktigt som att kunna ta självständiga beslut. Vi ställer höga krav på våra medarbetare men ger också möjligheter till utveckling.
Du som söker har minst fem års arbetslivserfarenhet, gymnasiekompetens och är svensk medborgare. Lämplig bakgrund är erfarenhet från akutsjukvård, räddningstjänst, säkerhetsarbete, callcenter eller annat serviceyrke.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av telefonarbete.
Du behärskar det svenska språket fullt ut och har goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språkkunskaper ser vi det som en merit. Tjänster finns både på heltid och deltid och du arbetar förmiddag, eftermiddag och natt och ska tillsammans med dina kollegor bemanna SOS centralen dygnet runt, året runt.
Kontaktpersoner på detta företaget
LPC Catrin Lundell
08-454 37 03
Magnus Wittgren
08-407 3000
Monica Nordström
08-454 37 58
Therese Holmkvist
08-454 37 76
Fredrik Lindfors
Anna Friedl
021-163801
Susanne Lundholm
Joakim Erixon
060-55 33 03
Tommy Sjölander
060-553311
Carina Hillman
08-407 3087