SOS-operatör

SOS-operatör

Arbetsbeskrivning

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are.

Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Din vardag som SOS-operatör
En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och utmaningar. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus

Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Norrköping där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.

För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning tillsammans med vår utbildningsenhet i Kista.

Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst. Vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger.

Vi erbjuder dig

- Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
- Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället
- Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
- Engagerade och stöttande ledare och kollegor


Vi söker dig som
Uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg och stabil och vågar vara beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar eget ansvar i din yrkesroll.

Vi ser att du..

- Har minst fem års arbetslivserfarenhet
- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång


Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Tjänsterna är med start under januari och mars 2023

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 23 oktober. Intervjuer sker löpande.
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Claes Johansson på tel: 0725716783



SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2022
  • Ansök senast: 23 oktober 2022

Liknande jobb


7 oktober 2024

17 september 2024

9 september 2024