SOS-operatör

Arbetsbeskrivning

SOS Alarm har statens uppdrag att ansvara för nödnumret 112. Vi ser till att rätt hjälpresurser kommer till rätt plats i rätt tid. För att klara detta krävs människor med en tydligt uttalad empatiförmåga, stort engagemang och som delar vår mission - att arbeta för ett tryggare samhälle. Som SOS operatör är du första kontakten för människor i nöd. Din uppgift är att besvara nödnumret 112, bedöma, prioritera och larma eller förmedla rätt hjälpinsats. Hjälpbehovet kan vara ambulans, räddningstjänst, polis m.m. Du besvarar även olika typer av larm som trygghetslarm, överfallslarm och inbrottslarm. Vi erbjuder ett intressant och ansvarsfullt arbete med varierande och flexibel arbetstid. Arbetet är en spännande kombination av avancerad teknik och mänskliga möten. För att klara arbetet behöver du ha stor servicekänsla, vara stresstålig och behärska konsten att göra flera saker samtidigt. Samarbete är lika viktigt som att kunna ta självständiga beslut. Vi ställer höga krav på våra medarbetare men ger också möjligheter till utveckling. Du som söker har minst fem års arbetslivserfarenhet, gymnasiekompetens och är svensk medborgare. Lämplig bakgrund är erfarenhet från[räddningstjänst[,säkerhetsarbete. kundservicearbete, callcenter. Du behärskar det svenska språket fullt ut och har goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språkkunskaper ser vi det som en merit. Tjänsten är på heltid och du arbetar kontinuerlig dygnstjänst.

Kontaktpersoner på detta företaget

LPC Catrin Lundell
08-454 37 03
Magnus Wittgren
08-407 3000
Monica Nordström
08-454 37 58
Therese Holmkvist
08-454 37 76
Fredrik Lindfors

Anna Friedl
021-163801
Susanne Lundholm

Joakim Erixon
060-55 33 03
Tommy Sjölander
060-553311
Carina Hillman
08-407 3087

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm Sverige AB
  • 3 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 8 september 2010
  • Ansök senast: 19 september 2010

Besöksadress

Nastagatan 10
None

Postadress

Box 5776
Stockholm, 11487

Liknande jobb