OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss får du chansen att göra skillnad på riktigt nu när vi söker fler dedikerade och trygga medarbetare! Hos oss är du med och skapar ett tryggare Sverige för alla.
Vi ska bli fler på centralen i Östersund och gör en av de större satsningarna under 2022/2023 och har några platser kvar för utbildningsstart 28 mars!
Här får du chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum. Dina arbetsuppgifter som SOS-operatör är att svara på nödnumret 112 och du är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Ingen dag är den andra lik och du kommer få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa aktörer som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor och i ett ofta högt tempo där hjälpsökande alltid står i fokus.
Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som vi vill ska genomsyra hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Nedbrutet betyder detta att vi förväntar oss att du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga, du är samtidigt en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor.
Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst. Skiftgången innebär att du arbetar dag, kväll, natt och helg. Föredrar du att arbeta främst helger och nätter har vi goda möjligheter till det med förmån till god arbetstidsförkortning så länge centralens grundbehov uppfylls.
Vad förväntar vi oss av dig?
Vi utgår från att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalen med professionalitet och noggrannhet. Du uppskattar tydliga riktlinjer och är beslutsam i dig själv - oavsett vilket samtal du hanterar.
Vi ser gärna att du:
- Har minst tre års arbetslivserfarenhet
- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att tala på engelska
- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
Det är meriterande om du har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, larmcentral eller liknande.
Vad får du av oss?
Vi kommer att ge dig rätt förutsättningar för rollen genom en gedigen utbildning på totalt 14 veckor varav 2 som utförs på vår utbildningsenhet i Kista. Här lär du dig göra vårdbedömningar över telefon, samtalsmetodik, sjukdomslära och mycket mer. Utbildningen varvas med utbildning på centralen tillsammans med en handledare.
Anställningen och utbildningen startar 28/3.
Låter detta intressant? Ansök så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Ansök dock senast 20/11. Informationsträffar kommer genomföras med speedintervjuer under november och december.
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Marlene Rehnsbo på marlene.rehnsbo@sosalarm.se.
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid sjukdomsfall, olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta medarbetare.