SOS-operatör till säkerhet och jourtjänster

SOS-operatör till säkerhet och jourtjänster

Arbetsbeskrivning

Din vardag som SOS-operatör

I rollen som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete.

Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med kollegorna. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.

Vi erbjuder dig

- Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv varje dag
- Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor i olika situationer
- Engagerade och stöttande ledare och kollegor
- Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum


Vi söker dig

Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Vi tror att du...

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet gärna med telefonvana
- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
- Har intresse för samhällsfrågor


Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Vi söker 4 stycken medarbetare för tillsvidare anställning samt 2 stycken till visstidsanställning med möjlighet till förlängning. Samtliga tjänster med start i April 2023.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Kika gärna in på vårt Instagramkonto: livetpasosalarm för att se mer av vår kultur.

Låter detta intressant? Välkommen att skicka in din ansökan senast 22 december 2022. Urval sker löpande.

Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Emelie Gerzina, mail: emelie.gerzina@sosalarm.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2022
  • Ansök senast: 21 maj 2023

Liknande jobb


7 oktober 2024

17 september 2024

9 september 2024