SOS-operatör Trygghetslarm Norrköping

SOS-operatör Trygghetslarm Norrköping

Arbetsbeskrivning

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are.

Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Din vardag som SOS-operatör för trygghetslarm

En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och utmaningar. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor med trygghetslarm.

Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, hjälp med basala behov, eller på något annat sätt är i behov av hemtjänst eller vård. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser, skickas till rätt plats, i rätt tid. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo där hjälpsökande alltid står i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Norrköping, där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.

För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör Trygghetslarm, inleds anställningen med en utbildning, lokalt i Norrköping, tillsammans med våra duktiga handledare.

Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst. Vilket innebär att du kommer att jobba dagtid/kvällar/nätter och helger.

Vi erbjuder dig

- Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
- Engagerade och stöttande ledare och kollegor
- Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum


Vi söker dig som
uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg och stabil och vågar vara beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Vi ser att du...

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet
- Är utbildad undersköterska
- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång


Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Tjänsten är med start under våren 2023.

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 2022-11-01 urval sker löpande.
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef claes.johansson@sosalarm.se



SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Liknande jobb


14 oktober 2024

Vi söker undersköterskor till digital hemtjänst!

Vi söker undersköterskor till digital hemtjänst!

19 november 2024

26 november 2024