SOS-operatörer inför hösten 2023

SOS-operatörer inför hösten 2023

Arbetsbeskrivning

Hos oss får du chansen att göra skillnad på riktigt nu när vi söker fler dedikerade och trygga medarbetare! Hos oss är du med och skapar ett tryggare Sverige för alla.

2023 genomför SOS Alarm en stor rekryteringsinsats nationellt där vi i Östersund har plats för 8 nya medarbetare med stat hösten 2023. Utbildningsstart är 5/9 samt 31/10 med 4 platser i vardera utbildningsgrupp.

Hos oss får du chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum. Dina arbetsuppgifter som SOS-operatör är att svara på nödnumret 112 och du är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Ingen dag är den andra lik och du kommer få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa aktörer som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor och i ett ofta högt tempo där hjälpsökande alltid står i fokus.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som vi vill ska genomsyra hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Nedbrutet betyder detta att vi förväntar oss att du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga, du är samtidigt en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor.

Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst. Skiftgången innebär att du arbetar dag, kväll, natt och helg. Föredrar du att arbeta främst helger och nätter har vi goda möjligheter till det med förmån till god arbetstidsförkortning så länge centralens grundbehov uppfylls.

Vad förväntar vi oss av dig?

Vi utgår från att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalen med professionalitet och noggrannhet. Du uppskattar tydliga riktlinjer och är beslutsam i dig själv - oavsett vilket samtal du hanterar.

Vi ser gärna att du:

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet

- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att tala på engelska

- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system

Det är meriterande om du har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, larmcentral eller liknande.

Vad får du av oss?

Vi kommer att ge dig rätt förutsättningar för rollen genom en gedigen utbildning på totalt 13 veckor varav 2 som utförs på vår utbildningsenhet i Kista vid två olika tillfällen. Här lär du dig göra vårdbedömningar över telefon, samtalsmetodik, sjukdomslära och mycket mer. Utbildningen varvas med utbildning på centralen tillsammans med en handledare.

Låter detta intressant?

Ansökningsperioden är 1/3-2/4 där informationsträffar och intervjuer genomförs i april.
Vid frågor kan du kontakta rekryterande chef Marlene Rehnsbo på marlene.rehnsbo@sosalarm.se.

Säkerhetsprövning

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid sjukdomsfall, olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ing-Marie Högberg
031-703 10 56
Sandra Hjerling
031-703 10 51
Stefan Winblad
040-676 98 18
Monica Nordström
08-454 37 58
Tommy Sjölander
060-553311
Gruppchef Camilla Nylén
035-266 70 07
Magnus Backman
063-750816
Anneli Hallberg
031-703 10 52
Hans Danielsson
023-762806
Anders Larsson
054-556314

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2023
  • Ansök senast: 2 april 2023

Besöksadress

Kristinehedsvägen 2
None

Postadress

Box 5776
Stockholm, 11487

Liknande jobb


7 oktober 2024

17 september 2024

9 september 2024