OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu fler SOS-operatörer till vår central i Malmö som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Är du en person som klarar hög stress, både i stunden men också under längre perioder oavsett tidpunkt på dygnet? Trivs du med att arbeta strukturerat och metodiskt och är trygg i dig själv, då kanske du är vår nästa kollega!
Vi söker nu nya operatörer till två olika funktioner på centralen i Malmö. Dels till vår 112-funktion och dels till funktionen som hanterar trygghetslarm.
Din vardag som SOS-operatör på 112
En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats.
112-samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Malmö där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.
Din vardag som SOS-operatör på trygghetslarm
Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, hjälp med basala behov, eller på något annat sätt är i behov av hemtjänst eller vård. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser, skickas till rätt plats, i rätt tid. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo där hjälpsökande alltid står i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralerna i Malmö och Helsingborg.
För dig
För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör för 112, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista. Du behöver därför kunna vara iväg hemifrån under enstaka veckor då utbildningen bedrivs fysiskt på plats i Kista.
Utbildningen för SOS-operatör trygghetslarm sker lokalt i Malmö med duktiga handledare.
Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger.
Vi erbjuder dig
- Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
- Engagerade och stöttande ledare och kollegor
- Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
- Utvecklingsmöjligheter inom företaget
- Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället
Vi söker dig
Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.
Vi önskar att du
- Har minst fem års arbetslivserfarenhet.
- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska.
- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system.
- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång.
- Är undersköterska eller har annan relevant erfarenhet.
Det är starkt meriterande till 112-tjänsten om du har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, omsorgsarbete, larmcentral eller liknande.
Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!
Tjänsten för SOS-operatör till funktionen 112 är med start 2023-09-19. För dig som är utbildad undersköterska så kan löpande start vara aktuell och då inleder du din anställning med att utbilda dig till trygghetsoperatör och besvara trygghetslarm innan du påbörjar utbildningen mot 112-operatör.
Tjänsten för SOS-operatör till funktionen trygghetslarm är med start löpande. Skicka därför in din ansökan redan idag!
Låter detta intressant?
Skicka in din ansökan snarast. Löpande rekrytering kommer att ske.
Vi kommer bjuda in lämpliga kandidater onsdagen den 2023-03-15 mellan klockan 17:00-19:00 för en informationsträff och eventuella snabbintervjuer.
Fördjupad intervju kommer att ske från och med vecka 12.
Har du frågor?
Kontakta rekryterande chef William Kokkonen via mail för frågor som rör 112-tjänsten: william.kokkonen@sosalarm.se
Kontakta rekryterande chef Jonas Lindborg via mail för frågor som rör trygghetslarm: jonas.lindborg@sosalarm.se
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ing-Marie Högberg
031-703 10 56
Sandra Hjerling
031-703 10 51
Stefan Winblad
040-676 98 18
Monica Nordström
08-454 37 58
Tommy Sjölander
060-553311
Gruppchef Camilla Nylén
035-266 70 07
Magnus Backman
063-750816
Anneli Hallberg
031-703 10 52
Hans Danielsson
023-762806
Anders Larsson
054-556314