SOS-sjuksköterska

Arbetsbeskrivning

SOS Alarm fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. På uppdrag av svenska staten ansvarar SOS Alarm för nödnumret 112 och informationsnumret 113 13 och har även en central roll i samhällets krisberedskap. Verksamheten innefattar även alarmering, säkerhets- och jourteletjänster för kommuner, landsting och företag.

Vi söker dig med stort hjärta och is i magen.

Är du vår nya SOS-sjuksköterska?

Att vara SOS-sjuksköterska på nödnumret 112 kräver engagemang, inlevelseförmåga och en närvaro utöver det vanliga. Som SOS-sjuksköterska har du ett stort ansvar och gör livsavgörande insatser. Du är den hjälpsökandes första kontakt och livlina till dess att andra hjälpresurser är på plats. Därför är inte det här jobbet för alla. Men har du stort hjärta och is i magen är det kanske dig vi söker. Vi dig som vill utvecklas och är redo för nya spännande utmaningar.

Vi söker folk som kan prata i telefon och rädda liv. Samtidigt.
Som SOS-sjuksköterska kommer du att arbeta med medicinska intervjuer per telefon, bedöma och prioritera larm samt förmedla rätt hjälpinsats. Du kan också komma att ge akutmedicinsk rådgivning i väntan på ambulans och hänvisa den hjälpsökande till rätt vårdinstans. Det är ett spännande och utvecklande arbete där den ena dagen aldrig är den andra lik.

Vi bryr oss inte om varifrån du kommer. Vi är bara intresserade av vad du kan bli.
För att klara av arbetet som SOS-sjuksköterska kommer du att få en unik utbildning på vår SOS-skola. Du som söker har minst tre års erfarenhet som sjuksköterska inom akutsjukvård. Du behöver ha stor inlevelseförmåga, servicekänsla och kunna hantera stress. Vi värdesätter förmågan att kunna samarbeta men det är också viktigt att du kan ta självständiga beslut.

Vi söker medarbetare som kan arbeta både heltid och deltid (minst 50 %), men ett krav är att du arbetar heltid under din utbildningstid. Du skall kunna arbeta dygnets alla timmar och minst hälften av alla helger. SOS Alarm strävar efter mångfald och ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund. Ett krav är dock att du är svensk medborgare och behärskar det svenska språket samt har goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språkkunskaper ser vi det som en merit. Du behöver också ha god datorvana.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ing-Marie Högberg
031-703 10 56
Sandra Hjerling
031-703 10 51
Stefan Winblad
040-676 98 18
Monica Nordström
08-454 37 58
Tommy Sjölander
060-553311
Gruppchef Camilla Nylén
035-266 70 07
Magnus Backman
063-750816
Anneli Hallberg
031-703 10 52
Hans Danielsson
023-762806
Anders Larsson
054-556314

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lön
  • Hel/deltid
  • Publicerat: 28 februari 2014

Besöksadress

Kristinehedsvägen 2
None

Postadress

Box 5776
Stockholm, 11487

Liknande jobb


Intensivvårdssjuksköterska till CIVA avdelning 96

Intensivvårdssjuksköterska till CIVA avdelning 96

20 december 2024

Intensivvårdssjuksköterska, Iva/Postop, AnOpIva Skellefteå

Intensivvårdssjuksköterska, Iva/Postop, AnOpIva Skellefteå

16 december 2024