OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are.
Brinner du för att göra skillnad för andra människor? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.
Vill du ha en utmaning där du får använda din breda kunskap och fingertoppskänsla och bidra till att rätt hjälp skickas till rätt plats i rätt tid?
Som SOS-sjuksköterska kommer du att få möta människor med alla möjliga frågeställningar och problem, där din huvudsakliga arbetsuppgift är att triagera patienter via telefon.
Du stöttar SOS-operatörer i vårdrelaterade 112-samtal från hela landet samt bevakar och följer upp patienter i SOS Alarms virtuella väntrum i väntan på att hjälpresurser ska anlända till platsen. Du samverkar med kollegor runt om i Sverige, men ditt arbete bedrivs från SOS-centralen i Falun.
Har du förmågan att balansera förnuft och fakta med känsla i varje enskild situation?
Är du en person som klarar hög stress, både i stunden men också under längre perioder oavsett tidpunkt på dygnet?
Som SOS-sjuksköterska hos oss får du möjlighet att växa, både yrkesmässigt och som person, samtidigt som du bidrar till något stort och viktigt tillsammans med fantastiska kollegor.
Vem är du?
För att arbeta som SOS-sjuksköterska hos oss behöver du ha en svensk sjuksköterskelegitimation, tala flytande svenska, ha goda kunskaper i engelska och gärna fler språk. Du behöver kunna arbeta strukturerat och metodiskt och vara trygg i dig själv och din kompetens. Som SOS-sjuksköterska har du en dygnsgående tjänst där du idag lägger ditt eget önskeschema innan schemat justeras och fastställs.
Du står för våra värderingar och delar gärna med dig av din kunskap och erfarenhet för att utveckla både kollegor och verksamheten.
I den här filmen (https://youtu.be/TgSL2e76r6U) beskriver vår förra SOS-sjuksköterska Ia sitt arbete. Idag har Ia gått vidare till nya utmaningar inom SOS Alarm och är Gruppchef på SOS-centralen i Malmö.
Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!
Du inleder din anställning med en internutbildning med full lön och denna startar i mars 2021.
Låter SOS Alarm som en plats för dig?
Skicka in din ansökan snarast, dock senast den 29 oktober.
Har du frågor kring tjänsten är du mer än välkommen att kontakta rekryteringsteamet på falun@sosalarm.se.
Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (1985:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Ing-Marie Högberg
031-703 10 56
Sandra Hjerling
031-703 10 51
Stefan Winblad
040-676 98 18
Monica Nordström
08-454 37 58
Tommy Sjölander
060-553311
Gruppchef Camilla Nylén
035-266 70 07
Magnus Backman
063-750816
Anneli Hallberg
031-703 10 52
Hans Danielsson
023-762806
Anders Larsson
054-556314