SOS sjuksköterskor

Arbetsbeskrivning

SOS Alarm fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. På uppdrag av svenska staten ansvarar SOS Alarm för nödnumret 112 och informationsnumret 113 13 och har även en central roll i samhällets krisberedskap. Verksamheten innefattar även alarmering, säkerhets- och jourteletjänster för kommuner, landsting och företag.

                                                                 

Söker Du en ny utmaning och vill utvecklas i din roll som sjuksköterska. Vill Du vara med och utveckla SOS Alarm som vårdföretag? Då kan SOS Alarm i Skåne/Malmö vara din nya arbetsplats.

Som SOS-sjuksköterska på SOS Alarm i Skåne svarar du för medicinska bedömningar och prioriteringar per telefon. Du bedömer behov av ambulans, ger akutmedicinsk rådgivning i väntan på ambulans, hänvisar hjälpsökande till rätt vårdnivå och är medicinskt stöd vid val av ambulanssjukvårdens resurser.

Arbetet hos oss erbjuder Dig:

*  En spännande kombination av avancerad teknik och mänskliga möten.
*  En skiftande och stimulerande miljö kring omhändertagandet av hjälpsökande.
*  Kompetensutveckling

Vi söker dig med:

* Minst 3 års yrkeserfarenhet som legitimerad sjuksköterska
* Specailistutbildning är särsklit meriterande
* Erfarenhet av akutsjukvård 

 Du skall ha god förmåga att fokusera samt en stor inlevelseförmåga. Du behöver ha servicekänsla samt god stress och simultankapacitet. Samarbetsförmåga, flexibilitet samt nytänkande är viktiga egenskaper eftersom verksamheten är i ständig utveckling. Du ska vara öppen för utmaningar och ha stort intresse för utveckling och lärande. Alla i personalgruppen har ett personligt ansvar för att utveckling sker. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och. 

Tjänsten är på heltid med dygnstjänstgöring vilket innebär att man arbetar dygnets alla timmar och årets alla dagar. Vi ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund. Du måste behärska det svenska språket fullt ut samt ha goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språkkunskaper ser vi det som en merit. Svenskt medborgarskap är ett krav. För anställning krävs godkänd slagning i polisens register samt hälsoundersökning med drogtest utan anmärkning

Mycket goda datakunskaper i Officepaketet är ett krav. Vi tillämpar provanställning i sex månader.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukskrivningsepidemi i Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

LPC Catrin Lundell
08-454 37 03
Magnus Wittgren
08-407 3000
Monica Nordström
08-454 37 58
Therese Holmkvist
08-454 37 76
Fredrik Lindfors

Anna Friedl
021-163801
Susanne Lundholm

Joakim Erixon
060-55 33 03
Tommy Sjölander
060-553311
Carina Hillman
08-407 3087

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm Sverige AB Stockholm
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 16 oktober 2013

Besöksadress

Nastagatan 10
None

Postadress

Box 5776
Stockholm, 11487

Liknande jobb


22 november 2024