OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SOS Alarm har statens uppdrag att ansvara för nödnumret 112.Vi ser till att rätt hjälpresurser kommer till rätt plats i rätt tid.För att klara detta krävs människor med en tydligt uttalad empatiförmåga, stort engagemang och som delar vår mission - att arbeta för ett tryggare samhälle.Som SOS-sjuksköterska på SOS Alarm i Östergötland arbetar du med handläggning av medicinska intervjuer per telefon.Du bedömer behov av ambulans, ger akutmedicinsk[rådgivning i väntan på ambulans och ger stöd vid val av ambulanssjukvårdens resurser.Du kommer även att svara på nödnumret 112, göra bedömningar, prioritera och larma rätt resurser.Arbetet hos oss erbjuder Dig: * [En spännande kombination av avancerad teknik och mänskliga möten. * [En skiftande och stimulerande miljö kring omhändertagandet av hjälpsökande.[ Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet som sjuksköterska inom akutsjukvård och även gärna inom öppen hälso och sjukvård.Du behöver ha stor servicekänsla samt god stress- och simultankapacitet.God samarbetsförmåga, flexibilitet samt nytänkande är viktiga egenskaper eftersom verksamheten är i ständig utveckling.Du ska gilla utmaningar samt ha stort intresse för utveckling och lärande.[Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, samarbetsvilja och initiativkraft.[ Tjänsten är på heltid med dygnstjänstgöring vilket innebär att man arbetar dygnets alla timmar och årets alla dagar, vardagar såväl som helger.Vi ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund.Du måste behärska det svenska språket fullt ut samt ha goda kunskaper i engelska.[ Svenskt medborgarskap är ett krav.
Kontaktpersoner på detta företaget
LPC Catrin Lundell
08-454 37 03
Magnus Wittgren
08-407 3000
Monica Nordström
08-454 37 58
Therese Holmkvist
08-454 37 76
Fredrik Lindfors
Anna Friedl
021-163801
Susanne Lundholm
Joakim Erixon
060-55 33 03
Tommy Sjölander
060-553311
Carina Hillman
08-407 3087