OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SOS Alarm har statens uppdrag att ansvara för nödnumret 112. Vi ser till att rätt hjälpresurser kommer till rätt plats i rätt tid. För att klara detta krävs människor med en tydligt uttalad empatiförmåga, stort engagemang och som delar vår mission - att arbeta för ett tryggare samhälle. [[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[ Söker Du en ny utmaning och vill utvecklas i din roll som specialistsjuksköterska. Vill Du vara med och utveckla SOS Alarm som vårdföretag? Då kan SOS Alarm i Skåne/Malmö vara din nya arbetsplats. Som SOS-sjuksköterska på SOS Alarm i Skåne svarar du för medicinska bedömningar och prioriteringar per telefon. Du bedömer behov av ambulans, ger akutmedicinsk[rådgivning i väntan på ambulans, hänvisar hjälpsökande till rätt vårdnivå och är medicinskt stöd vid val av ambulanssjukvårdens resurser. Arbetet hos oss erbjuder Dig: * [En spännande kombination av avancerad teknik och mänskliga möten. * [En skiftande och stimulerande miljö kring omhändertagandet av hjälpsökande. * [Kompetensutveckling * [Tid och möjlighet att tillsammans med oss på SOS Alarm i Malmö utveckla verksamheten. * [Friskvårdsbidrag Vi söker dig med: * Minst 3 års yrkeserfarenhet som legitimerad sjuksköterska * Specailistutbildning * Erfarenhet av akutsjukvård[ [Du skall[ha god förmåga att[fokusera samt en stor inlevelseförmåga. Du behöver ha servicekänsla samt god stress och simultankapacitet. Samarbetsförmåga, flexibilitet samt nytänkande är viktiga egenskaper eftersom verksamheten är i ständig utveckling. Du ska vara öppen för utmaningar och ha stort intresse för utveckling och lärande. Alla i personalgruppen har ett personligt ansvar för att utveckling sker. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och initiativkraft.[ Tjänsten är på heltid med dygnstjänstgöring vilket innebär att man arbetar dygnets alla timmar och årets alla dagar. Vi ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund. Du måste behärska det svenska språket fullt ut samt ha goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språkkunskaper ser vi det som en merit. Svenskt medborgarskap är ett krav.[ Mycket goda datakunskaper i Officepaketet är ett krav. Vi tillämpar provanställning i sex månader. Vi arbetar enligt en arbetstidsmodell med planeringsschema och timbank.
Kontaktpersoner på detta företaget
LPC Catrin Lundell
08-454 37 03
Magnus Wittgren
08-407 3000
Monica Nordström
08-454 37 58
Therese Holmkvist
08-454 37 76
Fredrik Lindfors
Anna Friedl
021-163801
Susanne Lundholm
Joakim Erixon
060-55 33 03
Tommy Sjölander
060-553311
Carina Hillman
08-407 3087