Sourcing analyst till BCP, Mekonomen Company

Sourcing analyst till BCP, Mekonomen Company

Arbetsbeskrivning

Utvecklande roll som Sourcing Analyst inom kategorin Service Parts på Bileko Car Parts AB (BCP), en del av Mekonomen Company.

Är du i början av din karriär och känner att analys, räkna på case och projektledning är rätt nästa steg för dig? Har du tidigare erfarenhet av att hantera och analysera data? Då ska du söka till rollen som Inköp & Sortimentsutvecklare, som rollen kallas internt på BCP. Här kommer du få du de bästa möjligheterna att använda både din analytiska och sociala kompetens. Häng med på BPC:s och Mekonomen Companys resa till att bli norra Europas ledande och mest kostnadseffektiva helhetslösning för bilägaren! Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

Du kommer vara en central spelare för ett av de viktigaste produktsortimenten - Service Parts, där du jobbar med utveckling och förbättring av kategorin genom att ta fram beslutsmaterial och underlag under hela processen, från produktidé till upphandlad leverantör och fungerande logistikflöden. Du kommer att kunna bredda ditt professionella nätverk liksom utveckla dina kunskaper i en fartfylld och prestigelös organisation med stor teknisk och kommersiell kompetens.
Bileko Car Parts AB (BCP) är ett supportbolag inom Mekonomen Company som ansvarar för sortiment, inköp och logistik. Primärt stödjer BCP säljbolagen Mekonomen och MECA, men även andra delar inom koncernen.

Dina arbetsuppgifter

Som Inköp- och Sortimentsutvecklare kommer du att driva kategoriarbetet framåt. Din roll är bred med ett fokus på analysarbete men kommer också innehålla projektarbete med målet att t.ex. förbättra processer, kvalitet eller kundupplevelse.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:

• Analysera och följa upp nyckeltal inom kategorin Service Parts, t.ex. volymvärden, marginaler.
• Utvärdera och kvalitetssäkra leverantörer t.ex. räkna på effekter vid leverantörsbyten och säkerställa att förändringar i pris eller volym inte slår fel.
• Delta och / eller driva projekt för utveckling och försäljning av egna märkesvarorna ProMeister.
• Utvärdera sortimentsaffären och logistiklösningarna både tekniskt och kommersiellt.

Värt att veta

I rollen har du ett nära samarbete med andra interna avdelningar, fyra säljbolag samt Mekonomen Group Purchase för att hitta synergier och utveckla kategorin. Du bidrar aktivt eller leder större förändringsprojekt som grundas på dina analyser för att möta försäljnings- och lönsamhetsmål.

Tjänsten är på heltid med start omgående, enligt ök. Du kommer vara placerad på Mekonomen Companys huvudkontor vid Torsplan i nya Hagastaden i Stockholm. Du rapporterar till Purchasing & Category Manager och i teamet jobbar även produktchefer som du har ett nära samarbete med.

Våra förväntningar

För den här rollen ser vi att du har en akademisk utbildning, gärna som civilingenjör eller ekonom, och gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från arbete eller Internship. Du bör ha god vana av arbete i affärssystem och MS Excel.

Som person är det viktigt att du har en stark analytisk förmåga. Dina analyser kommer att ligga till grund för många beslut och nyckeltal, så det är viktigt att du trivs med att analysera data, skapa prognoser och analysera försäljning som dagliga arbetsuppgifter. Du bör också vara relationsbyggande och en god kommunikatör i tal och skrift på svenska och engelska, då du har många kontaktytor både externt och internt.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2022
  • Ansök senast: 2 november 2022

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024