OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ValueOne söker en driven Sourcing Manager för ett konsultuppdrag hos ett tillverkande företag i Karlskrona. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper på sex månader.
ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:
marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
tjänstepension
sjuk- och vårdförsäkring
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)
Om rollen
Rollen som Sourcing Manager innebär att du kommer att ansvara för upphandlingar och stötta inköpsgruppen i deras projekt. Du kommer att ha en viktig roll när det gäller att utveckla långsiktiga relationer med nyckelintressenter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Samarbeta med globala kategorichefer och ge input för långsiktiga kategoristrategier och se till att upphandlingsmålen på lokal nivå stämmer överens.
Driva lokala inköpsaktiviteter i nära samarbete med globala kategoriteam.
Driva upphandlingsprocessen och stötta lokala ledare och intressenter. Säkerställa ett effektivt utförande, med kostnad, kundnytta och hållbarhetsfaktorer som beaktas.
Identifiera och driva förbättringar av Sourcing Management.
Granska och omförhandla kontrakt.
Erfarenhet och kompetens
Till uppdraget söker vi dig som har ett starkt eget driv och inte tvekar att lägga in en extra växel för att få saker att hända. Du bör ha arbetat minst fem år i en liknande roll och har erfarenhet av upphandlingsprocesser innefattande inköp, förhandling och kontraktshantering. Troligen har du även en mastersutbildning som civilingenjör, civilekonom eller liknande. Rollen kräver att du talar och skriver svenska och engelska flytande.
För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att du är självgående och kan fatta beslut och prioritera dina arbetsuppgifter. Vi sätter också stort värde på dina analytiska och kommunikativa förmågor.
Ansökan
Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Per Nyberg på telefon: 073 152 02 78 alternativt 010 332 29 20.