Sourcing Manager - Plåtkomponenter - Projekt

Sourcing Manager - Plåtkomponenter - Projekt

Arbetsbeskrivning

Scania genomgår nu en förvandling från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.
På Inköp stödjer vi denna resa genom att se till att vi kontinuerligt arbetar med leverantörer som är bäst i klassen inom sitt område, inklusive kostnad, kvalitet, leverans och hållbarhet.
Attraheras du av att arbeta i en dynamisk, internationell och samarbetvillig miljö? Gillar du att guida, dela med dig av dina erfarenheter och vara en mentor för andra?
Då kan denna roll hos oss på Plåtprojekt inköp vara rätt för dig.
Det här är vi
Vi är gruppansvariga för Plåtkomponenter och vi arbetar med alla framtida projekt i nära samarbete med våra tvärfunktioner.
Vi är ett mångsidigt team som består av 12 teammedlemmar med en blandning av åldrar, kön och nationaliteter.
Vi har alla våra egna ansvarsområden men är stolta över att stötta och utmana varandra för att hitta de bästa lösningarna för Scania.
Att skapa ett klimat där kompetens, såväl som åsikter, delas öppet är viktigt för oss.
Vi tycker om att lösa problem både inom teamet och med våra tvärfunktioner och försöker alltid hitta de bästa lösningarna för Scania.
Vi känner oss motiverade av att leverera på och utöver våra åtaganden och vill ses som en pålitlig partner.
Vi strävar efter ett klimat där åsikter och kunskap delas öppet inom teamet och lärandet sker kontinuerligt.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Sourcing Manager kommer du att ansvara för inköp av Plåtdelar tillhörande nya Projekt. Du kommer att spela en viktig roll i avgörande tvärfunktionella projekt inom Scania.
Du kommer också att få chansen att arbeta nära med kollegor från andra varumärken inom Traton som MAN & Navistar, samt med kollegor över hela kontinenten i Brasilien, Europa och Kina.
Du kommer att ha ett nära samarbete med FoU och andra intressenter för att möta våra krav på teknik, kvalitet, leverans, kostnad och hållbarhet.
Du själv
Du är en person som har:
- God erfarenhet inom inköp och du har en god nivå/meritlista både på kommersiell och teknisk nivå.
- Erfarenhet av att hantera leverantörer, förhandla och följa upp projektutveckling tillsammans med leverantörer.
- Intresse och brinner för att göra affärer, är en stark förhandlare och tycker om att lära sig om teknik och leverantörernas verksamhet.
- Förmåga att tänka på ständiga förbättringar.
- God kommunikationsförmåga
För att lyckas i rollen behöver du vara analytisk och strukturerad. Du tar egna initiativ, kan agera beslutsamt när det behövs och har kapacitet att hantera flera arbetsuppgifter parallellt.
Du är bra på att upprätthålla relationer och gillar att representera inköp internt såväl som gentemot leverantörer på ett professionellt sätt.
Du är självgående med hög integritet och ivrig att bidra till utvecklingen av vårt team och inköpsorganisationen.
För att passa i denna roll tror vi att att du har:
• En akademisk examen inom ingenjör, ekonomi eller liknande.
• Du har även minst 3 till 4 års erfarenhet av tekniska eller kommersiella roller inom fordonsinköp eller annan relevant bakgrund.
Jag som chef
Jag heter Shanmug och jag har arbetat med Scania i mer än 10 år och har haft olika chefsbefattningar de senaste 8 åren.
Jag tycker verkligen om att arbeta på Scania och speciellt med mitt team som verkligen är internationellt. Som chef tror jag att människorna är vår största tillgång.
Jag motiveras av att utveckla teamet och teammedlemmarna, samt att hitta de individuella potentialerna.
För mer information
Vänligen kontakta Shanmug, Project Purchasing Manager, Sheet Metal Components, shanmuganathan.e@scania.com
Vi ser fram emot din ansökan!
Ansök på vår hemsida. Din ansökan bör innehålla ett CV och ett personligt brev som ger en förklaring till varför du vill söka denna tjänst och kopior av eventuella relevanta intyg (t.ex. universitetsexamen).
Ansök så snart som möjligt och senast den 14 april 2024.
Urval, intervjuer och tester kommer att ske löpande under rekryteringsprocessen och vi gör en bakgrundskontroll för denna tjänst.
Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Randstad .

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania CV AB SÖDERTÄLJE
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2024
  • Ansök senast: 14 april 2024

Besöksadress

Nyköpingsvägen 33-41
None

Postadress

Nyköpingsvägen 33-41
SÖDERTÄLJE, 15187

Liknande jobb


Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024