OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Oriola
Oriola är ett hälso- och välbefinnandeföretag med verksamhet i Norden. Vi är länken mellan aktörerna i branschen, från läkemedelsföretag till apotek och konsument. I Sverige äger Oriola landets tredje största apotekskedja, Kronans Apotek.
Vi vill hjälpa människor att göra hälsosamma val och må bättre och för att säkerställa detta fortsätter vi att utveckla våra tjänster. Tillsammans arbetar vi för en ännu hälsosammare framtid! Vår viktiga roll i samhället ger ett stort syfte och engagemang i att arbeta med oss. Läs mer om Oriola här.
Vad ska du göra?
Som Sourcing Manager ska du utveckla lönsamheten och effektiviteten i utvalda leverantörsportföljer för att möta kundens behov och krav på pris, kvalitet, timing och leveranssäkerhet. I den här rollen genomför och utvecklar du överenskomna leverantörshanteringsmetoder, analyserar leverantörsprestanda, genomför förhandlingar och hanterar avtal. Du arbetar i ett nära samarbete med affärs- och funktionsägare som genomför inköpsstrategi som möjliggör lönsam affärstillväxt. Denna roll kommer att fokusera på direktinköp och på den svenska marknaden.
Exempel på arbetsuppgifter:
· Utveckla lönsamheten och effektiviteten i leverantörsportfölj och erbjudande för att möta kundens och Oriolas behov och krav på pris, kvalitet, timing och leveranssäkerhet.
· Genomföra och utveckla överenskomna leverantörshanteringsmetoder, analysera leverantörens prestanda och hantera uppdaterade leverantörslistor.
· Genomföra leverantörsförhandlingar och hantera avtal.
· Proaktivt stödja kundens/Oriolas effektiva produktportföljhantering.
· Stödja utvecklingen av bästa praxis sourcing process.
· Ansvarig för leverantörsutvärdering.
Vem är du?
Du har en akademisk utbildning och minst 5 års erfarenhet av direkt/strategiskt inköp och leverantörshantering med gedigen erfarenhet av att driva leverantörsavtal samt att arbeta för att öka effektivitet och lönsamhet. Meriterande är om du har erfarenhet inom category management och/eller retail chain operations.
I den här rollen kommer du att ha en central roll, med många intressenter att påverka samt driva arbetet framåt. För att lyckas i denna roll måste du därför ha ett bra affärssinne, goda försäljnings- och kommunikationsfärdigheter, jobba proaktivt, vara målinriktad och ha en stark vilja att lyckas och leverera samt vana vid att bygga starka nätverk.
Varför jobba hos Oriola?
Att arbeta på Oriola kommer att påverka människors dagliga liv, därför känns det meningsfullt att arbeta här på många sätt. Här finns även möjligheter för utveckling och du får vara en del av en förändringsresa och att bygga något nytt.
Vill du veta mer om tjänsten?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Jenny Mellberg på jenny.mellberg@wise.se eller Åsa Funke på asa.funke@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.
Varmt välkommen med din ansökan!