OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.
Four FM är på framfart och söker nu en inköpare som vill ta nästa steg i karriären. Här trivs du som vill ha ett arbete som präglas av högt arbetstempo i en resultatorienterad miljö. Vill du komma till ett team med tajt samarbete, sök då tjänsten som Sourcing Manager redan idag!
ERBJUDANDE OCH ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Sourcing Manager kommer du ha ett heltäckande ansvar för det strategiska och operativa inköpsarbetet avseende vår leverantörskedja i Norden. Tjänsten passar dig som vill komma till ett omväxlande arbete med möjligheter att påverka och utveckla processer och den egna rollen. Andan inom bolaget är entreprenörskap, enkelhet, transparens, ansvar och kundfokus. Framgången för teamet hos Four FM ligger i att ständigt vara flexibla och erbjuda kunderna hög och snabb service utan att tappa noggrannhet. Four FM hjälper företag med skräddarsydda lösningar för kontors- och fastighetsservice så att kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet.
Som Sourcing Manager hos Four FM kommer dina arbetsuppgifter bestå av:
• Analysera och strukturera sourcing- och inköpsbehov
• Förhandla och dokumentera avtal
• Hantera beställningar, uppföljningar samt leverantörs- och kundkontakt
• Driva utveckling och effektivisering i organisationen genom ansvar för inköp- och sourcingavsnittet i vårt verksamhetssystem
• Planera, följa upp och utvärdera nyckeltal samt rapporter
• Analysarbete för att optimera leveranskedjan
• Stödja den operativa leveransorganisationen
PERSONPROFIL
Vi tror att du som söker denna tjänst är handlingskraftig och trivs med frihet under ansvar. För att passa i rollen som Sourcing Manager hos Four FM har du arbetat med ovan nämnda arbetsuppgifter och trivs med ett högt arbetstempo. Du är en entreprenör med egen drivkraft, initiativförmåga och trivs med att ligga nära affären. Du vill få möjligheten att komma till en tjänst där du får implementera ditt eget arbetssätt. Vidare drivs du av att arbeta strategiskt, men även att ta action operativt då det krävs i samarbete med affärsutvecklare, kundansvariga och leverantörer. Som person är du analytiskt lagd, noggrann samt prestigelös med en stor portion inre driv och omvärldsintresse.
Det som kommer att vara avgörande om du är rätt person är din vilja, inställning och ditt engagemang. Vi söker dig som är trygg med att fatta beslut, är en god förhandlare och har en utpräglad känsla för prioriteringar. Din personlighet bidrar till att du har lätt för att skapa relationer och din nyfikenhet gör så att du trivs i en föränderlig miljö och du lär dig snabbt nya uppgifter.
ÖVRIGT
Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Örebro
Krav med eftergymnasial utbildning inom relevant område samt arbetslivserfarenhet av inköp. Du har god datavana och mycket goda kunskaper i Excel. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. 2-5 övernattningar per månad förutsätts.
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-353 75 41. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
OM FOUR FM:
Four FM är en nordisk leverantör av IFM-lösningar. Vi tror att våra värderingar transparens, enkelhet och ansvarstagande är en framgångsfaktor i samarbetet med våra kunder. I praktiken gör vi inget nytt. Det nya är vårt sätt att utföra saker. Vi gör saker enklare än man är van vid när det gäller leverans av kontorsservice och Facility Management. Vi håller vårt löfte: vi erbjuder garanterade resultat till rätt kostnad.
Four FMs kunder utgörs av några av världens främsta företag. Företag i världsklass med förväntan på service därefter. Vi levererar lösningar inom många verksamheter – från kontor, butiker och industrilokaler till flygplatser och serverrum. Vi har verksamhet i Sverige, Finland, Danmark och Norge.
Läs mer på vår hemsida: http://fourfm.com/sv
Sökord: Inköp, Inköpare, sourcing, key commodity manager, key supplier account manager, category manager, sourcing area manager
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17