Sourcing & Product Development Bileko Car Parts

Sourcing & Product Development Bileko Car Parts

Arbetsbeskrivning

Vi söker erfaren strategisk inköpare till Tools & Consumables på Bileko Car Parts (BCP), en del av Mekonomen Company, i Stockholm.

Är du strategisk inköpare med erfarenhet från automotive eller retail som ser fram emot att utveckla sortimentet inom kategorin Tools & Consumables på Bileko Car Parts? Är du relationsskapande samtidigt som du har ett analytiskt sinne och förståelse för affären? Då ska du söka rollen som Inköp & Sortimentsutvecklare, som rollen kallas internt hos BCP, och bli en del av resan till att bli norra Europas ledande och mest kostnadseffektiva helhetslösning för bilägaren! Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

Du får verka i en spännande och utvecklande arbetsmiljö, där Mekonomen Companys utveckling och varumärkesbyggnad varit väldigt framgångsrik historiskt. Du kommer ha en viktig roll i att driva och utveckla kategorin vidare genom ett nära samarbete med många leverantörer, även internationella. Du är med på hela resan från produktidé till upphandlad leverantör och fungerande logistikflöden. Du får även möjlighet att driva och leda säljfrämjande aktiviteter för ditt sortiment. En bred och varierad roll som är både strategisk och operativ där ditt professionella nätverk inom bilbranschen breddas och du får verka i en dynamisk och prestigelös organisation med stor teknisk och kommersiell kompetens.
Bileko Car Parts AB (BCP) är ett supportbolag inom Mekonomen Company som ansvarar för sortiment, inköp och logistik. Primärt stödjer BCP säljbolagen Mekonomen och MECA, men även andra delar inom koncernen.

Dina arbetsuppgifter

Som Inköp- och Sortimentsutvecklare kommer du att driva kategorarbetet framåt med fokus på tät kommunikation med leverantörer vad gäller förhandlingar och kontrakt. Du kommer också jobba aktivt med kampanjplanering och ha dialog med både leverantörer och personer inom koncernens säljbolag för att t.ex. bestämma sortiment eller paketeringar av sortiment som ska aktiveras. Du får en roll med många kontaktytor både internt och externt.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:

• Framställa kategoristrategier och sortimentsplaner.
• Utvärdera och kvalitetssäkra leverantörer.
• Driva förhandlingar och skriva avtal och kontrakt.
• Fastställa prissättningsstrategier och utföra prisanalyser.
• Analys och uppföljning av inköp och försäljning.
• Driva och leda säljfrämjande aktiviteter.
• Utvärdera sortimentsaffären och logistiklösningarna både tekniskt och kommersiellt.

Värt att veta

I rollen har du ett nära samarbete med andra interna avdelningar, fyra säljbolag samt Mekonomen Group Purchase för att hitta synergier och utveckla kategorin. Du bidrar aktivt eller leder större förändringsprojekt som grundas på dina analyser för att möta försäljnings- och lönsamhetsmål.

Tjänsten är på heltid med start omgående, enligt ök. Du kommer vara placerad på Mekonomen Companys huvudkontor vid Torsplan i nya Hagastaden i Stockholm. Du rapporterar till Purchasing & Category Manager och i teamet jobbar även produktchefer som du har ett nära samarbete med.

Våra förväntningar

För den här rollen ser vi att du har en akademisk utbildning, gärna som civilingenjör eller ekonom, samt att du har minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet sedan tidigare. Har du tidigare jobbat med inköp och kategorifrågor inom automotive eller retail är det meriterande. Du bör ha god vana av arbete i affärssystem och MS Excel.

Som person är det framför allt viktigt att du är relationsskapande och analytisk med ett starkt affärssinne. För att trivas i rollen har du förmodligen tidigare erfarenhet ifrån fordonsbranchen eller bilintresse. Du har en stark drivkraft och förmåga att ta egna initiativ och du arbetar noggrant och strukturerat. Eftersom du har många kontaktytor behöver du ha en mycket god kommunikativ förmåga och behärskar svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift.

Intresserad?
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2022
  • Ansök senast: 2 november 2022

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


Supply Chain Category Manager

Supply Chain Category Manager

31 oktober 2024

Supply Chain Category Specialist

Supply Chain Category Specialist

31 oktober 2024

Lager 157 söker Assortment Manager Kids

25 oktober 2024

Lager 157 söker Assortment Manager Kids

24 oktober 2024