OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ValueOne söker en Sourcing and Vendor Manager som i huvudsak ska arbeta med inköp av HR-tjänster och konsulter till ett längre konsultuppdrag hos ett företag inom dagligvaruhandeln i norra Stockholm. Uppdraget ska tillsättas snarast och väntas löpa fram till slutet av sommaren 2024.
ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:
en marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
marknadsledande tjänstepension
generös sjuk- och vårdförsäkring
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org).
Om rollen
I uppdraget som Sourcing & Vendor Manager ingår både taktiskt och operativt arbetsuppgifter inom inköp av HR-tjänster och konsulter men även en del marknadsföringstjänster. En stor del av arbetet går ut på att genomföra avrop på befintliga ramavtal. Du förväntas även att bidra med att implementera processeffektiviseringar och driva gemensamt beslutade kostnadsbesparingar utöver det dagliga arbetet mot beställarna.
Viss möjlighet till distansarbete finns på sikt när du kommit in i rollen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Självständigt planera, genomföra och följa upp upphandlingar.
Omförhandla avtal.
Ansvara för leverantörskontakter
Vara ett bollplank till beställare i olika inköpsfrågor
Erfarenhet och kompetens
Den person vi ser i rollen bör ha arbetat några år i en liknande roll. Du bör också ha erfarenhet av upphandling och förhandling. Flytande kunskaper i svenska och engelska är ett krav och vi ser mycket gärna att du har goda kunskaper i Office-paketet.
Vi söker dig som är kommunikativ och snabblärd och trivs i roller som kräver insatser på både operativ och strategisk nivå. Det är viktigt att du har ett kostnadsfokus på ditt arbete eftersom kostnadsbesparingar är en röd tråd i verksamheten. Du har en positiv grundinställning och förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt.
Ansökan
Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.