OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Sous chef till Scandic Triangeln
På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästuppevelse i världsklass under hela gästens vistelse. Som Sous chef - Service Lead är du den som driver den dagliga driften med teamet. Du motiverar, utvecklar, strukturerar och engagerar medarbetarna för att tillsammans leverera dagens mål och uppgifter.
Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!
Vad innebär rollen som Sous chef - Service Lead?
I din roll som Sous chef - Service Lead ansvarar du för den dagliga driften och leveransen av fikor, luncher, middagar och persnonalmat. Du svarar till Köksmästaren och tillsammans med ert team sätter ni mål och planer för att driva och utveckla produkten. Ni följer upp rutiner och arbetssätt och arbetar tillsammans för att utveckla teamet och medarbetarna.
Vem är du?
Vi söker dig som vill bli en del av vårt team och sida vid sida med oss driva vår leverans framåt, såväl i restaurangen som på konferens och bankett. Vi ser framför oss att du är en driven och ambitiös person med erfarenhet av konferens och bankett samt van vid a la carte på restauranger med ambition, driv och en hög nivå i leveransen. Du är en person som naturligt leder ditt team, tar ansvar i situationen och som förstår vikten av att vi alla är en del av ett team, och att det är vi tillsammans som skapar gästupplevelser.
Ditt fokus kommer framförallt vara att säkerställa kvalitén och leverans i den dagliga driften. Så att vi når och upprätthåller den nivå vi strävar efter. Du kommer vara med och utveckla våra menyer och leda köket i den dagliga driften. Vi strävar framförallt efter att arbeta efter säsong och med lokala och svenska produkter så långt det är möjligt.
I din roll som Sous chef - Service Lead är du en viktig del av driften och rapporterar till Köksmästare - assistent service team manager. Tillsammans med ledningsteamet inom f&b är du med och utvecklar våra rutiner, arbetssätt. Du driver och planerar arbetspasset och är med och bemannar, samt i utvecklingen av medarbetarna.
Vi ser att Du är en person som ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra, är flexibel och har lätt att se lösningar och skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar efter verksamhetens behov och har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som ledare hos oss är du dessutom modig, prestigelös och ser Scandics värderingar som dina!
Förmågor & kunskaper
Bankett och konferenserfarenhet
A la carte med erfarenhet från ambitiösa kök med hög nivå
Ledarskapsförmågor
Förståelse för köksekonomi
Driven, ambitiös, kreativ och smaksäker
Erfaren av det nordiska kökets smaker
God kunskap i svenska, i tal och skrift
God kunskap i engelska, i tal och skrift
Arbetet utgår från verksamhetens behov och arbetstiden är därav varierande och sträcker sig över båda dagar kvällar och helger
Uppgift
Säkerställa dagalig drift och leverans
Vara med och utveckla smaker, koncept och känsla
Leverera mat av hög kvalitet med rätt ekonomi
Ersätta din chef vid frånvaro
Vara med i planeringen och utvecklingen av köket framåt
Utveckla medarbetare
BRING YOUR CULTURE, BUILD OURS.
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO Vi strävar alltid efter att bli bättre. Vi är pålitliga och levererar hög kvalitet i allt vi gör.
BE YOU Vi är oss själva, och låter andra vara sig själva. Vi uppskattar mångfald i tankesätt och bakgrund.
BE CARING Vi möter alla som kommer till oss med värme och får dem att känna sig välkomna. Vi bryr oss om människorna, planeten och samhället runtom oss.
BE BOLD Vi vågar göra saker annorlunda och bryta invanda beteenden. Vi ser hellre framåt än bakåt.