Souschef, Service Lead, Heltid, Scandic Ariadne

Souschef, Service Lead, Heltid, Scandic Ariadne

Arbetsbeskrivning

Scandic Ariadne ligger precis vid vattnet på Gärdet och med våra 17 våningar erbjuder vi en makalös utsikt över Stockholms inlopp. Vi står värd för en rad olika typer av arrangemang och har även stor variation bland våra gäster, allt från business till semestrande familjer.

Vi erbjuder våra anställda en rolig arbetsplats där varje dag aldrig är den andra lik, ena dagen är det business på agendan och nästa är det lekfullhet som står i fokus. Vill du arbeta på en unik arbetsplats med stor variation? Då är du den vi söker!

Nu söker vi en  Souschef, Service Lead,  till  hotellet Scandic Ariadne.  

Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Lead agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen som Service Lead, Souschef?

Här får du en mycket viktig uppgift på hotellet genom att säkerställa en gästupplevelse i världsklass när det kommer till våra mat- och dryckesmiljöer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att planera, förbereda och tillaga mat samt att presentera maten på ett tilltalande sätt. Du ansvarar även för inköp, HACCP, enklare schemaläggning av planerad drift samt konterar dina fakturor.

Vem är du?

För att passa i rollen behöver du ha ett brinnande matintresse och vara uppmärksam på detaljer och gästers individuella behov. Du uppskattar ordning och reda, både i ditt eget och dina kollegors arbete. Allt för att ge våra gäster en fantastisk måltidsupplevelse. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. I rådande bokningsläge kommer du rapportera till Service Team Manager/driftchef på hotellet och ansvara för det lilla teamet bestående av dig själv, en extra kock och två servitörer på deltid. Du kommer leda och planera den dagliga driften men personalansvar, rekrytering och andra "tyngre" områden ligger på din närmsta chef. Idag är driften liten men vi vill att du har förmåga att skala upp till vår vanliga drift då vi har både möten och ett fullt hotell med runt 400 gäster. I framtiden kommer vi utöka organisationen ytterligare så det här är verkligen ett guldtillfälle att få in en fot på Scandic och för rätt person, klättra vidare. Eller om du så önskar, stanna kvar i rollen och få förstärkning runt omkring dig

Vem är du?

För att passa i rollen tror vi att du har minst två års erfarenhet av liknande arbete samt erfarenhet av konceptstyrd verksamhet. Du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och har både integritet och säljdriv. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!



Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scandic Hotels Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2021
  • Ansök senast: 22 juni 2021

Besöksadress

SVEAVÄGEN 167
None

Postadress

SVEAVÄGEN 167
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Souschef

Souschef

23 november 2024

Souschef

23 november 2024

Sous Chef

Sous Chef

20 november 2024

20 november 2024