Space Planners till Rusta

Arbetsbeskrivning

Rusta har drygt 3 500 medarbetare i våra varuhus, lager och kontor i Norden och Asien. Vi är ett entreprenörsdrivet företag som ända sedan starten 1986 vågat gå vår egen väg. Idag, 35 år senare, möter vi 75 000 kunder varje dag i våra 178 varuhus. Både verksamheten och vårt erbjudande utvecklas hela tiden, vilket innebär att arbetet är mycket omväxlande oavsett var i organisationen du arbetar. Rusta är en arbetsplats med högt i tak där det är lätt att göra sin röst hörd. Vi vet att olikheter skapar möjligheter och att mångfald är en central tillgång i vår fortsatta utveckling. Våra medarbetare speglar därför samhället på de marknader där vi är verksamma. Vi är ständigt på jakt efter personer som trivs i denna inkluderande och föränderliga miljö, och som tillsammans med drivna kollegor vill utvecklas med Rusta.

Vi på Rusta vill tillsammans skapa tydliga och enkla direktiv till våra butiker för att skapa glädje och inspiration för våra kunder. Just nu söker vi två drivna medarbetare som vågar tänka nytt, som har öga för det visuella uttrycket och som är redo att anta utmaningen som Rustas nästa Space Planners. Är du någon av dem?

Om Rollen

I rollen som Space Planner får du möjligheten att jobba i en analytisk och kreativ roll som bidrar till effektivisering av verksamhetens affärer. Du ansvarar för ett eget varuområde där du optimerar butiksytorna i syfte att öka försäljningen och stärka upplevelsen i Rustas varuhus så att kunderna enkelt hittar det de söker och kan fatta snabba köpbeslut. Genom skarpa försäljningsanalyser och tätt samarbete med sortimentsavdelningen skapar du planogram med effektiva sortiment och bidrar till rätt inköpsvolymer till butik.

Sammanfattningsvis kommer du att:

Bygga planogram enligt revideringsåret
Ta fram analyser av sortiment och hyllutrymme via spaceanalyser
Tilldela utrymme i planogrammen utefter lönsamhet och omsättning, samt ge åtgärdsförslag för att maximera försäljningen
Delta i kategoriprojekt
Säkerställa rätt kommunikation i säljlösningarna
Provbygga i vår provbutik


Detta är en tillsvidareanställning på heltid och tjänsten är placerad i Bredden, Upplands Väsby. Du omfattas av kollektivavtal och erbjuds generösa förmåner inklusive förtroendearbetstid. Vidare tillhör du ett glatt team om 8 personer och du rapporterar till Space Planner Manager.

Vem söker vi

För att lyckas i rollen söker vi dig som gärna har erfarenhet av motsvarande roll, samt att du har ett stort intresse för sortiment och säljlösningar. Har du tidigare arbetat i butik och har hanterat planogram är det ett plus. Du kommunicerar svenska och engelska obehindrat, både i tal och i skrift. Vi ser gärna att du har systemvana och/eller har ett gediget intresse för att lära dig nya system. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba med Nielsens verktyg Spaceman.

Som person är du stresstålig och har god förmåga att strukturera och planera ditt arbete noggrant. Du trivs med att arbeta i en analytisk och visuell roll där du får ha ett kreativt affärsmässigt förhållningssätt. Vidare motiveras du av att jobba med varierande arbetsuppgifter och ur ett lösningsorienterat perspektiv. Det är viktigt att du är initiativtagande då rollen kräver att du mestadels arbetar självständigt. Samtidigt är du tydlig i din kommunikation och har god samarbetsförmåga då du kommer att ha många kontaktytor.

Övrig information 

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid 

Placering: Upplands Väsby, Stockholm

Låter det intressant?

Välkommen med din ansökan! För frågor, vänligen kontakta Sharmin Baeg på sharmin.baeg@novare.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post i och med GDPR.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Liknande jobb