OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om bolaget
Vi på Helsingborg Arena & Scen AB har hela staden som vår arbetsplats. Vi skapar upplevelser, möten och evenemang med variation och bredd för helsingborgaren och för våra besökare.
Vi är ett bolag med många strängar på vår lyra. Hos oss finns Helsingborg Arena, Sofiero slott och slottsträdgård, Helsingborgs Konserthus, Helsingborgs stadsteater, Helsingborg Convention & Event Bureau samt cityexpot H22.
Om oss
Helsingborg Arena sjuder av liv och rörelse från morgon till kväll. Med runt 300 000 besök varje år till cirka 120 idrotts- och nöjesevenemang, möten och kongresser är den en av regionens främsta spelplatser. Den flexibla arenan kan anpassas efter önskemål och byta skepnad från sober bankettsal för över 1 000 sittande gäster till fartfylld scen för Melodifestivalen. Vi som arbetar här är lösningsorienterade, proffsiga och tar egna initiativ. Vi levererar hög kvalitet i varje detalj och service i toppklass. Att erbjuda kreativa lösningar till våra kunder är en del av vårt framgångskoncept.
Nu har du chansen att få tillhöra ett av Nordens största kultur- och evenemangsbolag, Helsingborg Arena & Scen AB. Vi söker dig som vill tillhöra och tillföra kunskap i vår spännande organisation där laganda och service är av yttersta vikt!
Arbetsuppgifter
Ditt huvuduppdrag är att driva, utveckla och leda serviceverksamheten inom Helsingborg Arena och att säkerställa att en service i toppklass levereras till våra kunder varje dag. Du ansvarar även för de dagliga utmaningarna kopplat till mat och dryck inom hela Helsingborg Arena där du tillsammans med din personal alltid strävar efter en utveckling av serviceutbudet. Du kommer att utveckla mat och dryckeskonceptet på Helsingborg Arena och även samverka inom området med övriga verksamheter i bolaget. Vi förväntar oss att du är drivande i frågor relaterade till service, mat och dryck för evenemang samt daglig drift så som lunch och konferens. I tjänsten ansvarar du även för upphandling och inköpsprocesser kopplade till mat och dryck, hantering av alkoholtillståndet och du är den som ser till att verksamheten efterlever en god alkoholservering vid varje givet tillfälle.
Du är chef över servicekoordinator, besöksansvarig, kökspersonal och servispersonal på Helsingborg Arena. Du ansvarar för bemanning av garderober, entréer, publikvärdar, föreningspersonal och volontärer. I nära samarbete med chef, medarbetare och kollegor säkerställer du att rätt resurs och rätt antal medarbetare finns tillgängliga vid genomförandet av evenemang. Du står även för vårt arbete med att utveckla morgondagens servicepersonal tillsammans med gymnasieskolorna och andra serviceprogram inom regionen. Vi lägger stor vikt vid våra medarbetares fysiska och psykosociala arbetsmiljö och du som chef har ett stort ansvar för att bl.a. säkerställa att dina medarbetare har en hållbar arbetsvardag med mycket arbetsglädje. Eftersom vår verksamhet bedrivs under vardagar, kvällar och helger är det viktigt att du trivs med varierande arbetstider och prioriterar din närvaro på arbetsplatsen utifrån verksamhetens behov.
Du rapporterar till Arenachefen och ingår i Helsingborg Arenas ledningrupp. I bolaget finns även etablerade ledarforum där du har ett gott kollegialt stöd och där vi tillsammans hittar utvecklings- och samarbetsmöjligheter över verksamhetsgränserna.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som chef i en större organisation och trivs med att planera, leda och fördela arbete samt ansvara för enhetens resultat. Du är van vid att arbeta med tydliga budgetmål och har förmågan att flexibelt styra verksamheten vid förändrade förutsättningar.
Du har relevant utbildning för tjänsten så som restaurangutbildning på gymnasial nivå samt minst 2 års arbetslivserfarenhet inom ledning av F&B i en projektorganiserad organisation samt stor erfarenhet att arbeta med evenemang av större dignitet.
Då dina medarbetare dagligen arbetar i en krävande miljö med varierande arbetsuppgifter är ledarskapsförmåga och planeringsförmåga viktiga för denna tjänst för att vi ska kunna säkerställa en god och säker arbetsplats.
Du har mycket goda IT-kunskaper, är en van användare av olika IT-system och har en vana att arbeta med schemaläggningssystem. Du har även mycket god förmånga att uttrycka dig på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara prestigelös och driven med en god analytisk förmåga och ett positivt lösningsfokuserat förhållningssätt till nya förutsättningar och utmaningar. Du är handlingskraftig och ansvarfull i det du tar dig an. Du är en stabil person som tar en tydlig arbetsgivarroll utifrån ditt ansvar och dina befogenheter. Du motiveras och inspireras av att tillämpa ett gott tillitsbaserat ledarskap med fokus på samarbete. Att du har god samarbetsförmåga gentemot både kollegor och kunder ser vi som en självklarhet.
Vad vi erbjuder dig
Som ett av nordens största kultur och evenemangsbolag kan vi erbjuda dig goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för stadens och regionens invånare. Tillsammans med kompetenta och inspirerande kollegor blir du en del av ett bolag som ständigt utvecklas. Vidare förmåner är även friskvårdsbidrag på 3000kr per år samt företagsmassage till ett reducerat pris 2ggr per månad.
Är du rätt person för tjänsten? Varmt välkommen att ansöka genom knappen Ansök nedan. Vi ser fram emot din ansökan med CV snarast, dock senast 2023-01-06.
Vi ser fram emot din ansökan!
Övrig information
Placeringsort: Helsingborg
Anställningsform: Tillsvidare (provanställning på 6 mån kan komma att tillämpas)
Omfattning: 100 % Arbetstiden är i huvudsak förlagd till dagtid, kvällar och helger kan bli aktuellt utifrån tjänstens uppdrag.
Arbetstid: Oreglerad arbetstid, 40 timmar per vecka.
Sista ansökningsdatum: 2023-01-06
Läs mer om bolaget på:
www.stagebackstage.se