OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Är du en glad och energisk person som brinner för att hjälpa människor? Söker du efter ett givande extrajobb vardagskvällar och helger? Då har vi jobbet för dig!
Vi söker nu en personlig assistent åt en 13-årig pojke bosatt i Bro. Kunden har autism, ADHD och en måttlig intellektuell funktionsnedsättning. Kunden har en begränsad verbal förmåga och kommunicerar främst via kroppsspråk och mimik. Kommunikation sker med hjälp av PECS-bilder, bildstöd och TAKK via surfplatta.
I arbetsuppgifterna som personlig assistent ingår det att vara behjälplig med personlig hygien, av- och påklädning, tillsyn, stöttning vid måltider, stöd vid kommunikation, stöd och planering och genomförande av aktiviteter på kvällar och helger. Det förekommer katt på arbetsplatsen.
Kunden är glad, energisk och aktiv. Kunden tycker om att cykla, leka i lekpark, promenera, vara ute i naturen, trädgårdsarbete, åka bil och går en gång i veckan på gympa efter skolan samt rider. På helgen besöker kunden tillsammans med assistent badhus och simmar. Stundtals tycker kunden om att ta det lugnt, kolla på film eller lyssna på musik. Det är därför viktigt att du som söker tjänsten är flexibel och kan anpassa dig efter kundens behov.
Vi söker en glad och energisk personlig assistent med tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent. Du behöver vara i god form och stark då lyft i tjänsten förekommer. Kunden kan ibland rymma och då behöver man vara alert och kunna springa efter. Körkort är även ett krav då kunden gillar att åka bil.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med barn och autism. Vidare är det önskvärt om du har tidigare erfarenhet av PECS, bildstöd och TAKK då kommunikation med kunden sker via detta på surfplatta.
Arbetstiderna är vardagskvällar och helger varannan vecka. Vi söker även assistent som kan hoppa in och jobba extra vid behov vid sjukdom och ledigheter.
Varmt välkommen med din ansökan
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator
Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig
Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig