OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet från fastighetsbranchen och vill jobba som VD-assistent/administratör på Arlanda?
SPÄNNANDE JOBB SOM VD-ASSISTENT/ADMINISTRATÖR MED FASTIGHETSERFARENHET PÅ SWEDAVIA
Till vår kund Swedavia på Arlanda söker vi nu en VD-assistent/administratör som ska stötta VD:n för Swedavias joint venture bolag Swedish Airport Infrastrukture AB i administrativa frågor. Uppdraget är tänkt att starta omgående och till en början sträcka sig 6 månader. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning. Detta är en del av Manpowers uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Manpower och arbeta hos Swedavia.
UPPDRAGET
I rollen som VD assistent har du en viktig roll i att stödja VDn för SAIAB och övriga teamet så att arbetet flyter på så smidigt som möjligt. En stor del av uppgifterna består av ekonomiadministration såsom attestering av fakturor, kontakt med leverantörer kring fakturafrågor, koordinera mellan ekonomitjänster och bolaget, banker, inkasso, försäkringar, skatter etc. Men du ansvarar även för administrationen av hyresavtal, fastighetsdeklarationer och annan dokumentation kring våra fastigheter, samt därtill kommande arkivering. Vi tror därför att du redan har kunskap om hyreslagen och fastighetsägareförbundets standardmall för hyresavtal.
Du bidrar även genom att ta fram material och presentationer inför möten, skriva protokoll är behjälplig vid arbetsmöten. Du hanterar IT beställningar, behörigheter, system, mejllistor och administrerar hemsidan. Eftersom vi jobbar på en flygplats är säkerhet alltid i fokus och det blir ditt ansvar att administrera behörighetshandlingar för SAIABs räkning och se till att ansökningarna kommer in och skickas in i tid. Därför är det viktigt att du är pro-aktiv och välorganiserad för att kunna hjälpa till med att hålla ordning på vad som behöver göras och när.
KVALIFIKATIONER
Vi tror att du har (minst) en teoretisk gymnasieutbildning och tidigare har arbetat som VD assistent, projekt-, avtals-, eller ekonomiadministratör. Vi ser att erfarenhet från fastighetsverksamhet är nödvändigt för att förstå processerna och terminologin kring fastighetsförvaltning, fastighetsekonomi och hyresavtal. Förutom god kunskap i Office-paketet, så är det en fördel om du också har erfarenhet av ekonomisystem, Byggnet och Sharepoint. Du behärskar Engelska i tal och skrift.
För att passa i rollen som administratör hos oss har du ett administrativt ordningssinne, god samarbetsförmåga samt förmåga att prioritera. I rollen sätter vi även stort värde i din förmåga att modigt ta initiativ, se behov och driva saker framåt. Du känner stolthet över att du kan hålla ordning både på dokument och folk, d v s du är noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Du trivs i en föränderlig miljö med att snabbt växla mellan arbetsuppgifter. Är du en fena på administration och samtidigt trivs där det händer så kommer du att trivas hos oss.
SÅ HÄR SÖKER DU
Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt trots att ansökningsperioden inte ännu gått ut, så tveka inte att ansöka redan idag. Du gör detta genom att registrera en profil och ditt CV på www.manpower.se. Om du har frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Sara Törnblom på tel 070-3772721 eller på mailadress
OM KONSULTROLLEN
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig en bred erfarenhet och stort kontaktnät. Vi hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.