OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren ekonomiassistent som arbetar med noggrannhet och struktur? Har du kunskapen att självständigt ansvara för kundreskontran på företaget och kan utan problem hantera informationssökning och deadlines? Om du letar efter en ny utmaning i form av en tjänst där du arbetar i högdigitaliserade flöden på ett företag där du får vara med och påverka råder vi dig att läsa vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en ekonomiassistent för vår kunds räkning. Kundföretaget i fråga distribuerar tidningar till svensk handel, på uppdrag av Sveriges ledande förlag. Du blir en del av ekonomiavdelningen där du kommer att arbeta sida vid sida med ekonomiassistenter, controllers, redovisningsekonom samt ekonomichefen. Du utgår från kontoret beläget i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent får du möjligheten att arbeta inom en omfattande och mångsidig sfär av ekonomiska och administrativa frågor. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att självständigt ansvara för kundreskontra i ett högdigitaliserat flöde. Du arbetar med stora volymer av filhantering. Din uppgift är central, då du har ansvar för att säkerställa smidigheten i hanteringen av kundföretagets likvida medel. Här krävs en balans mellan att ta eget ansvar och att samarbeta väl inom teamet, då denna position involverar nära samarbete med kollegor både på huvudkontoret, på packningsanläggningen samt med säljkåren.
Dina ansvarsområden inkluderar även följande:
Kundreskontra med fakturering, inbetalning samt kundkontakt
Kreditbedömning samt administration av återförsäljaravtal
Löpande arbeta för att minimera företagets kundförluster
Backup för leverantörsreskontran
Delaktighet i löpande bokföring samt avstämningar vid bokslut
Utifrån återförsäljares önskemål effektivisera kundreskontraprocessen
Detta är ett arbete som erbjuder en varierad och stimulerande arbetsmiljö, där du bidrar till att säkerställa och utveckla företagets ekonomiska stabilitet och framgång.
Dina egenskaper
Vi tror att du som söker är initiativtagande, proaktiv och nyfiken. Du bör vara erfaren när det kommer till att identifiera och lösa problem samt ha en naturlig nyfikenhet för att förstå företagets ekonomiska verklighet. För att trivas i rollen är kommunikation av yttersta vikt. Att vara kommunikativ och effektiv i sina samarbeten med kollegor och externa parter är avgörande för att du ska kunna förmedla ekonomisk information på ett begripligt sätt. Vidare ser vi att du är en teamplayer som trivs i samarbete och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Slutligen tror vi att du vill vara med och driva utvecklingen av ekonomiavdelningen i nära samarbete med dina kollegor.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Minst tre års erfarenhet av arbete med kundreskontra
Kunskap och erfarenhet av att jobba mycket digitalt och med stora ekonomiflöden i system
Goda datorvana, ex. MS Office
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Start enligt överenskommelse.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34210 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.