Spännande konsultuppdrag på heltid som registrator!

Spännande konsultuppdrag på heltid som registrator!

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är ute efter ett nytt uppdrag på heltid som registrator! Dig som vill jobba med alltifrån posthantering till akthandläggning. Låter det intressant? I så fall vill vi gärna veta mer om dig och dina meriter.
Om tjänsten
Kunden är en förvaltning som har hand om den kommunala servicen inom stadsdelsområdet såsom äldreomsorg, kommunal förskola och stadsmiljöarbete och ligger centralt på Södermalm.
Dina arbetsuppgifter
Registratoruppgifter såsom arbete med registrering, diarieföring, posthantering, akthandläggning, viss arkivering och expediering
Ge stöd och service till allmänheten och personal
Utlämnande av information av allmän handling
Finnas tillgänglig för arkivassistenter

Dina egenskaper
För att lyckas i det här uppdraget söker vi dig som är serviceinriktad, noggrann och flexibel. Det är till din fördel om du har goda kunskaper i MS Office och systemvana i dokument- och ärendehanteringssystem som exempelvis Platina eller Public 360. Samt god systemvana av elevregistreringssystem. Du är ansvarsfull, organiserad och självgående.
Är det just dig vi letar efter?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Registrators-/Arkivutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning.

Alternativt,
Gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator
Goda kunskaper i MS Office. Goda kunskaper innebär att konsulten har vana av att arbeta med MS Officepaketen
God systemvana i dokument -och ärendehanteringssystem (Exempelvis Platina eller Public 360)
God systemvana av elevregistreringssystem
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Plus i kanten:
Arbetat med arkivfrågor
Arbetat i kommun och stadsdelsförvaltning

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag från 2022-05-23 till 2022-07-22 med chans till förlängning.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33149 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2022
  • Ansök senast: 22 maj 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024

15 november 2024