Spännande möjlighet för dig med erfarenhet inom Middle Office

Spännande möjlighet för dig med erfarenhet inom Middle Office

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av starten på något nytt? Har du lång erfarenhet från fond och middle office, men känner att det är dags för nya utmaningar? Läs då vidare nedan!

Uppdraget är med start omgående och kunden sitter i fina lokaler i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning
I rollen erbjuds du en unik möjlighet att vara en del av att utforma och bygga upp en intern Middle Office-funktion som kommer att utgöra länken mellan förvaltning och operations. Du kommer bland annat sitta med likviditetsrisker, performanceberäkningar och NAV-kontroller med mera. Tjänsten innebär ett stort ansvar vilket ger möjligheten för dig att kunna växa i takt med företaget.
• Ansvara och driva uppbyggnaden av Middle Office-funktionen.
• Agera stöd till hela verksamheten i process- och transaktionsfrågor.
• Utveckla och driva interna processer och systemfrågor.
• Utföra beräkningar inom nyckeltal, NAV, motpartsvärderingar med mera.
• Hantera corporate actions


Kvalifikationer och egenskaper
En lyckad kandidat för tjänsten har en relevant akademisk examen med en bred kunskap inom Middle Office eller Back Office på ett mindre eller medelstort fondbolag. Du har erfarenhet och förståelse för hela affärsflödet i ett finansiellt bolag där erfarenhet från fonder/kapitalförvaltning väger tyngst. Rollen kräver att du har god förståelse för system och det är ett plus om du har vana i Bloomberg samt Secura.
Som person bör du trivas med omväxlande arbete och högt tempo. Du har goda kommunikativa förmågor och kan kommunicera internt i bolaget. Rollen kräver en strukturerad och noggran person som är lösningsorienterad och drivs av att förbättra samt utveckla processer. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.


Om Amendo
<B>Detta får du som konsult på Amendo</B>
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Amendo är ett auktoriserat företag i bemannings- och rekryteringsbranschen och kollektivavtal tillämpas. <a href="https://goo.gl/DpqfGV" target="_blank">Följ oss gärna på LinkedIn!</a> Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Johanna Hallenberg på johanna.hallenberg@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

<a href="https://goo.gl/DpqfGV" target="_blank">Följ oss gärna på LinkedIn!</a>

Kontaktpersoner på detta företaget

John Rembeck
0727-16 81 02
Kerstin Söderberg

Josef Bosaeus
0727-168182
Kerstin Söderberg
0707-878710
Alexandra Emilsson

Alexandra Emilsson
0727168103
Alexandra Emilsson
0727 16 81 03
Linnea Engman

Anna Jacobsson

Alexandra Emilsson

Sammanfattning

Besöksadress

Brahegatan 10, Stockholm
None

Postadress

Amendo Bemanning & Rekrytering
Göteborg, 41107

Liknande jobb